Guvernul Emil Boc a finalizat în cei trei ani de mandat aproape 130 de kilometri de autostrăzi, adică o treime din lungimea totală a reţelei de autostrăzi din România (390 kilometri). De asemenea, în mandatul lui Boc a fost finalizată reabilitarea căii ferate Bucureşti-Constanţa, în care s-au investit aproape 900 de milioane de euro, dar care nu aduce îmbunătăţiri majore pentru călători, timpul de parcurgere fiind acelaşi ca în urmă cu 20 de ani: două ore şi jumătate.
Tot în aceeaşi perioadă, a fost finalizat un terminal nou la Aeroportul Henri Coandă-Otopeni, în valoare de 60 de milioane de euro, dar şi două noi staţii de metrou în Bucureşti şi au început lucrări şi la o serie de centuri de oraşe şi gări, la o nouă magistrală de metrou, dar şi la câteva sute de kilometri de drumuri naţionale. Cea mai mare parte a proiectelor însă au început sau au fost scoase la licitaţie abia anul trecut.
Prin programul de guvernare 2009-2012, guvernul Boc şi-a asumat însă mult mai multe obiective decât a realizat: aproape 800 de kilometri de autostrăzi finalizate, începerea lucrărilor pe alţi aproape 800 de kilometri, precum şi reabilitarea a 4.000 de kilometri de drumuri naţionale, finalizarea lucrărilor de modernizare a căii ferate Curtici-Braşov, reconstrucţia Gării de Nord, finalizarea magistralei de metrou Ghencea-Eroilor etc.
Ministerul Transporturilor a beneficiat an de an de bugete de câteva miliarde de euro, fiind considerat unul dintre cele mai bogate ministere. Numai în perioada 2009-2011 Transporturile au avut la dispoziţie un buget total de cheltuieli de circa 8,8 miliarde de euro.
Pe de altă parte, este unul dintre ministerele care au avut cele mai mici rate ale absorbţiei de fonduri europene: deşi în exerciţiul 2007-2013, prin programul POS-T, Transporturile beneficiază de finanţare comunitară în valoare de 4,6 miliarde de euro, până la finalul anului trecut rambursările totale se ridicau la circa 377 milioane de euro.
În cei trei ani în care Emil Boc a fost premier, la conducerea Ministerului Transporturilor s-au aflat Radu Berceanu, în guvernele Boc 1 şi 2, şi Anca Boagiu, care a fost numită în septembrie 2010 odată cu remanierea ministerială.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels