Eveniment

ALB critica proiectul ANPC privind contractele preformulate

18.01.2008, 21:01 26

Prevederile din proiectul de modificare a legislatiei privind obligatiile de informare a consumatorilor in cadrul contractelor preformulate folosite de firmele prestatoare de servicii contravin legislatiei specifice insitiutiilor financiare nebancare, apreciaza reprezentantii companiilor de leasing. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a initiat, la sfarsitul lunii august a anului trecut, un proiect de hotarare de guvern pentru a modifica Ordinul 92 din februarie 2007 care aproba Norma privind unele masuri de informare a consumatorilor, persoane fizice, de catre operatorii economici prestatori de servicii in cadrul contractelor preformulate utilizate de acestia. Potrivit proiectului, in cadrul contractului preformulat trebuie sa existe informatii referitoare la momentul inceperii si cel al incetarii contractului, cu posibilitatea denuntarii unilaterale, cu un preaviz de 30 de zile, fara perceperea unor costuri suplimentare daca rezilierea se solicita din culpa operatorului economic, precum si modalitatile de executare, suspendare sau incetare a serviciului prestat. "Acest proiect reglementeaza la fel toti prestatorii de servicii, indiferent de domeniul in care activeaza. Daca institutiile financiare nebancare ar respecta acest act normativ, ar incalca politica de prudentialitate impusa de normele BNR, care au un impact direct asupra termenilor si modalitatilor de notificare, reziliere si executare a contractelor de finantare, precum si asupra prelucrarii datelor cu caracter personal", a declarat secretarul general al Asociatiei de Leasing si Servicii Financiare Nebancare, Adriana Ahciarliu.