Eveniment

Autorităţile Europene de Concurenţa scot armele grele şi verifică comercianţii pentru creşterea absurdă a preţurilor sub pretextul creşterii inflaţiei

Autorităţile Europene de Concurenţa scot armele grele...

Autor: Ştefan Stan

18.02.2024, 09:44 1952

Autorităţile europene din domeniul concurenţei se concentrează mai mult asupra companiilor din sectorul de consum, deoarece inflaţia sporeşte riscul de comportament neconcurenţial.

în 2022, 17 inspecţii neanunţate - raiduri în zori - au fost direcţionate de către autorităţile de concurenţă din Regatul Unit, UE şi Elveţia către companii din sectorul de consum, dar acest număr a crescut la 26 un an mai târziu, potrivit datelor compilate de firma de avocatură White & Case.

Avocaţii din domeniul concurenţei spun că acest lucru se datorează preocupărilor legate de faptul că inflaţia ridicată a crescut probabilitatea ca întreprinderile să se înţeleagă sau să ascundă cu mai mult succes orice comportament neconcurenţial în ceea ce priveşte preţurile, practicile de muncă sau drepturile consumatorilor.

"Este uşor să ascunzi creşterile de preţuri atunci când există o presiune inflaţionistă", a declarat Zoë Mernick-Levene, şefa departamentului de concurenţă de la Leigh Day. "[Există impresia că] pieţele nu funcţionează atât de bine şi [autorităţile de reglementare] se uită mult mai atent la puterea de negociere dintre consumatori şi firme."

Comisia Europeană a efectuat percheziţii la companii din domeniul parfumurilor şi al modei, inclusiv la Kering, proprietarul Gucci, la producătorul de băuturi energizante Red Bull şi nu numai, toate fiind suspectate că au încălcat legislaţia antitrust a UE. În acest an, Comisia a efectuat, de asemenea, percheziţii la companii producătoare de anvelope, printre care Pirelli şi Michelin, pentru suspiciuni de cartel. Niciuna dintre aceste companii nu a răspuns la solicitările de comentarii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO