Eveniment

Black Friday la eMAG. eMAG, cel mai mare retailer online din România, a depăşit anul acesta până la ora 21:00 ţinta de vânzări de 680 milioane lei pe care şi-a setat-o pentru Black Friday. Retailerul a vândut peste 2,5 milioane de produse, cea mai mare comandă fiind de 61.929,91 lei

Black Friday la eMAG. eMAG, cel mai mare retailer online...
10.11.2023, 07:28 7925

UPDATE 11 Nov.

Peste 600.000 de clienţi au comandat 2,8 milioane de produse de Black Friday, pe 10 noiembrie, la eMAG, cu 26% mai mult decât anul trecut. Cea de-a 13-a ediţie a Black Friday bate toate recordurile de până acum şi demonstrează forţa comerţului online de a răspunde aşteptărilor oamenilor cu oferte foarte bune, într-un context general care pune presiune pe bugetele familiilor.  

În total, clienţii au comandat de Black Friday la eMAG produse cu o valoare de 731 de milioane de lei, cu 87 milioane de lei mai mult faţă de ediţia precedentă, marcând şi cea mai mare creştere valorică din cei 13 ani de când evenimentul a fost adus în România de eMAG. Rezultatele au reconfirmat faptul că oamenii s-au pregătit să aloce un buget mai mare în ziua cu cele mai bune oferte din an şi au profitat de moment pentru a-şi cumpăra atât bunuri de folosinţă îndelungată, cât şi articole pentru nevoile zilnice.

Black Friday a evidenţiat şi mai bine tendinţa de creştere a frecvenţei de cumpărare din online şi de diversificare a coşului de cumpărături cu produse pe care clienţii le folosesc frecvent: vineri, pe 10 noiembrie, clienţii au plasat comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice. Clienţii Genius, abonamentul cu livrare gratuită şi alte beneficii în patru aplicaţii de comerţ online - eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful, au pus, în medie, 6,6 articole în coşul de cumpărături.

„Rezultatele Black Friday de anul acesta ne-au depăşit toate aşteptările şi scot în evidenţă puterea pe care o are comerţul online, care se va accentua şi în anii următori. În primul rând, sunt mult mai mulţi oameni care vin online pentru cumpărăturile obişnuite - la ediţia din acest an, avem aproape 50.000 de clienţi în plus faţă de anul trecut, care vor continua să descopere beneficiile comerţului online. De asemenea, interesul uriaş se datorează ofertelor foarte bune şi extrem de diverse, construite alături de comercianţii din Marketplace şi pregătite cu mult timp înainte, care demonstrează că în online găseşti produse pentru fiecare buzunar şi că este în continuare mult loc de creştere,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Concluziile Black Friday 2023 la eMAG:

  • Clienţii folosesc comerţul online pentru a cumpăra produsele de folosinţă îndelungată, dar şi pentru cele obişnuite: comenzi de peste un milion de produse din categoriile băcănie, băuturi, parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice
  • Clienţii Genius au pus 6,6 produse în coş
  • Record la plata cu cardul: şapte din zece români au achitat cu cardul, ceea ce arată, o dată în plus, că oamenii preferă să folosească metode simple şi sigure de plată
  • Majoritatea comenzilor, adică 58,49%, au fost plasate la easybox
  • Printre produsele speciale comandate s-au numărat 1.800 de nopţi de cazare, peste 5.600 de vouchere de bilete de avion, 22 de automobile, dar şi 35,5 tone de carne de porc şi 1.700 de servicii de sănătate şi frumuseţe
 

Top categorii de produse comandate

  • Băuturi, băcănie şi petshop: 607.000
  • Parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice: 501.000
  • Jucării şi articole pentru copii: 360.000
  • Electrocasnice mici şi mari: 204.000
  • Mobilă şi casă: 193.000
  • Telefoane, tablete şi gadget-uri: 162.000
  • Laptopuri, IT, birotică şi papetărie: 124.000
  • TV, audio-video, gaming şi cărţi: 115.000
  • Fashion şi sport: 103.000
  • Bricolaj, grădină şi auto: 109.000
 

În premieră de Black Friday, Bucureştiul a ieşit din top cinci judeţe după valoarea medie per client. Astfel, în topul judeţelor cu cele mai mari comenzi per client se clasează Iaşi pe primul loc, urmat de Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Dolj, iar Bucureşti se clasează pe locul şase.


 

Update ora 21:00.

eMAG, cel mai mare retailer online din România, a depăşit anul acesta ţinta de vânzări de 680 milioane lei pe care şi-a setat-o pentru Black Friday, ajungând deja până la ora 21:00 la vânzări cu peste 36 milioane lei mai mari decât în ediţia din 2022 a evenimentului de shopping.

Retailerul a vândut peste 2,5 milioane de produse, la un coş mediu de 4,7 produse/ client, cu o valoare de 1.367 lei. În cadrul ediţiei de anul acesta, peste 75% din plăţi au fost cu cardul, şi peste 86% dintre vizite au fost de pe mobil.

UPDATE ora 19:30.

La 10 ore de la începerea Black Friday 23, clienţii eMAG au comandat peste 2,2 milioane de produse din categorii diverse, cu 22% mai multe decât anul trecut. Românii au urmărit pe parcursul zilei ofertele la cel mai bun preţ din an şi au plasat comenzi în valoare de peste 610 milioane de lei.

În acest interval, comercianţii din Marketplace prezenţi în Black Friday au vândut peste 580.000 produse. De asemenea, până acum peste 600 dintre ei au realizat vânzări mai mari decât într-o lună obişnuită, iar evenimentul continuă până noaptea târziu. 

„Interesul extrem de mare al oamenilor în acest an arată că Black Friday este un eveniment relevant şi aşteptat de milioane de români care au găsit produse pentru nevoile lor, aproape de finalul unui an în care au resimţit presiunea crescută a inflaţiei. Ne-am pregătit pentru ei şi le-am pus la dispoziţie un număr mai mare de oferte, iar şapte din zece sunt la cel mai mic preţ din 2023. În plus, clienţii pot accesa până la 4.000 de lei pentru plata în patru rate prin eMAG/MyWallet, fără dobândă şi fără comision. Black Friday continuă până târziu în noapte cu milioane de oferte la cel mai bun preţ din an,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Clienţii au urmărit atât produse de folosinţă îndelungată, cât şi produse pe care le folosesc frecvent acasă. În plus, de Black Friday la eMAG clienţii au descoperit şi o mulţime de produse şi experienţe care nu sunt disponibile pe eMAG decât în această zi. 

Curiozităţi de Black Friday:

  • Cea mai complexă comandă: 22 de produse din categorii diferite
  • Cea mai mare comandă a avut valoarea de 61.929,91 lei şi a inclus două televizoare, două laptopuri, două tablete şi un sistem audio-video

Număr produse vândute după 10 ore de la startul Black Friday:

  • Laptopuri, IT, birotică şi papetărie: 98.000
  • TV, audio-video, gaming şi cărţi: 92.000
  • Electrocasnice mici şi mari: 176.000
  • Telefoane, tablete şi gadget-uri: 130.000
  • Jucării şi articole pentru copii: 303.000
  • Fashion şi sport: 76.000
  • Mobilă şi casă: 150.000
  • Parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice: 410.000
  • Băuturi, băcănie şi petshop: 510.000

Bricolaj, grădină şi auto: 83.000
 


Ioana Ghinea, cofondator Prestige, la transmisiunea specială ZF de la sediul eMAG

► Prestige este singurul One Band Show din România, care include recitaluri 100% live cu un repertoriu vast. Avem 30 de artişti care pe scenă, 13 interpreţi, doi solişti şi 11 instrumentişti. Avem patru animatori, patru dansatori, o echipă întreagă pe parte logistică, pentru că Prestige deţine şi partea logistică cu care pune în scenă toate momentele.

► Avem pentru Black Friday (BF) un voucher în valoare de 3.000 euro pe care astăzi (n.red. 10 noiembrie) îl puteţi achiziţiona de pe eMAG cu 50% discount, pentru petrecerile voastre memorabile.

► Interesul pentru oferta pe care am lansat-o noi de Black Friday a fost mare. Având în vedere că trupa noastră poate fi într-un singur loc pe seară, la un singur eveniment, ne-am gândit că am face o mare bucurie oamenilor să venim cu o ofertă de Black Friday, cu o reducere de 50% la serviciile noastre, cu un voucher cadou în valoare de 3.000 de euro la un preţ promoţional de 1.500 de euro. Practic, voucherele se achiziţionează pentru un anumit eveniment care este stabilit la o anumită dată din cursul anului, el este achiziţionat iar din valoarea totală a contractului se reduc cei 3.000 de euro. Având în vedere că este pentru prima oară când publicul nostru se întâlneşte cu asemenea ofertă şi promoţie, noi sperăm că cifrele vor arăta bine la finalul campaniei de BF.

► La noi procesul de achiziţie este puţin mai complex faţă de achiziţia unui produs pe care îl putem lua cu un singur click. Încă nu ştim exact câţi oameni au accesa oferta şi au achiziţionat, însă vom reveni cu datele atunci când se vor concretiza contractele pe care le-am avut astăzi în discuţii.

► Ne gândeam de foarte multă vreme să facem acest lucru. De acest Black Friday ne-am gândit destul de târziu, însă am primit un suport fantastic din partea eMAG. Echipa eMAG au lucrat zi şi noapte să putem pune în practică acest proiect şi le mulţumim pe această cale şi chiar ne-am bucura şi ne-am dori să rămânem în continuare pe platformă pentru că este primul serviciu de acest gen pe eMAG. Probabil nimeni nu s-a gândit că o să găsească o trupă de entertainment pe eMAG.

► Vom continua să fim prezenţi pe platforma eMAG şi vom vedea sub ce formă vom avea colaborarea pe termen lung, pentru că este o platformă de care se ocupă oameni profesionişti şi ne dorim să continupm colaborarea cu ei.

► Avem foarte mulţi clienţi şi din zona corporate cu care lucrăm de ani de zile. Chiar ne bucurăm să fim an de an acolo alături de ei, dat fiind faptul că în fiecare an Prestige vine cu ceva nou şi oamenii sunt surprinşi. Avem o perioadă încărcată, cu clienţi vechi dar şi cu clienţi noi. Agenda pentru finalul acesta de an arată foarte bine, luna decembrie este plină pentru petrecerile de Crăciun.

 

Costin Ghinea, cofondator Prestige, la transmisiunea specială ZF de la sediul eMAG

► Faptul că am venit cu ofertă de Black Friday este ceva inedit, spectaculos şi am fost primiţi foarte bine.

►Campania de Black Friday a început în această dimineaţă (n.red. 10 noiembrie), la ora 07.00.

► Cu siguranţă ne gândim la o campanie de Black Friday pentru anul viitor, dar pentru următoarea campanie vom începe pregătirile mult mai devreme, nu ca anul acesta.

► A fost un an foarte bun pentru Prestige Orchestra şi ne dorim să evoluăm în continuare şi să transmitem energia bună pe care o avem la fiecare eveniment.

 

 

UPDATE ora 15:30.

► Până la această oră s-au vândut peste 24 de tone de carne de porc, 3,3 kg de aur şi 1345 de nopţi de cazare, din produsele surpriză din oferta eMAG.

► Valoarea vânzărilor depăşeşte 584 mil. lei. Clienţii au vizionat peste 162 de milioane de pagini de pe site-ul şi aplicaţia eMAG.

► S-au vândut peste 2,14 milioane de produse.


Top trei-cinci produse în general sunt din electro-IT, dar sunt cantităţi limitate. Reuşim să avem nişte preţuri foarte atractive, dar având în vedere numărul de clienţi prezenţi la start, e aproape imposibil să ai câte o bucată pentru fiecare şi atunci ele sunt primele, întotdeauna în câteva secunde. Dar sunt şi produse care au rezistat câteva ore, adică cele din newsletter-ul nostru, cel care pleacă seara şi pe care clienţii au timp să-l vadă. Bucuria noastră a fost că anul acesta unul din trei produse era deja în listele de favorite ale clienţilor, deci cumva am venit cu o ofertă nimerită pe preferinţele lor şi dacă ei au făcut ce le-am recomandat să facă, şi anume să-şi pună produsele în coş, la start a fost destul de simplu să dea câteva clickuri şi să finalizeze comanda, a declarat Stejara Pircan, Senior VP, eMAG, într-o transmisiune specială ZF de la sediul eMAG. 

”În cantitate, pe primul loc este detergentul de rufe, urmat de cafea şi apoi urmat de scutece. Am şi pregătit o ofertă mult mai variată faţă de anii anteriori şi cu cantităţi mult, mult mai mari pentru că am văzut la fiecare Black Friday această dorinţă a clienţilor de a-şi face stocuri şi am zis OK, de ce nu? Şi anul acesta avem chiar stocuri mult, mult mai mari decât în anii trecuţi, ceea ce s-a şi văzut, că oferta a rezistat mai multe ore, dar acum probabil nu mai sunt”, a adăugat Stejara Pircan. 

Cea a mai declarat Stejara Pircan, Senior VP, eMAG

► În produsele surpriză am vândut foarte bine partea de aur, unde cred că sunt peste 2kg deja vândute, celebra carne de porc avem undeva la 20 de tone deja comandate de către clienţi. Voucherele de bilete de avion la TAROM s-au vândut foarte bine şi apoi zona de turism intern şi internaţional, unde acolo se contorizează în număr de nopţi de cazare. Avem undeva la 1.000 de nopţi de cazare deja rezervate, turism intern şi internaţional. În afară de acestea, dacă mergem la produsele clasice, acolo, să zicem locul în valoare este în cadrul categoriilor de electro-IT - telefoane mobile, laptopuri, televizoare, electrocasnice. Ele sunt sunt în top, e foarte greu să le dai deoparte la capitolul valoare. 

► Am plecat la drum cu peste 10.000 de selleri care au venit cu oferte în marketplace de Black Friday, ceea ce este foarte îmbucurător. Noi ne uităm, de exemplu, la numărul de selleri care deja au vândut până acum cât vând într-o lună întreagă şi avem peste 700 de selleri care deja la ora aceasta şi-au depăşit vânzările din ultima lună şi există potenţial să creştem acest număr până la finalul zilei, pentru că încă există ofertă variată, am văzut încă stocuri suficiente, încărcate pe produse care au un ritm bun de vânzare. Deci, overall, aş zice că vând bine.

► Avem o creştere şi pe ce înseamnă număr de oferte diferite, undeva la peste 20% mai multe oferte diferite faţă de anul trecut, la aceeaşi oră şi credem că numărul acesta va creşte pe parcursul zilei, pentru că, să zicem, abia de acum încolo oamenii au mai mult timp să caute şi să descopere şi categorii de mai puţin impuls, fie non-electro-IT, unde e nevoie să stai să analizezi mai în detaliu oferta. 

► De la selleri până acum s-au vândut în acelaşi ritm produse din zona de electro-IT, zona de electrocasnice mici, produse de îngrijire personală, chiar şi televizoare şi telefoane, au avut un ritm foarte bun şi acestea intră cumva în zona clasică, de categorii foarte cerute de către clienţi. Însă în zona de marketplace, categoriile care vor creşte sau care la care aşteptăm noi rezultate foarte bune sunt cele din zona de home, în special mobilă şi toată zona aceasta de household, care include cam tot ce ţine de bucătărie, de casă, amenajarea casei, zona de auto, unde să zicem, ne ajută şi frigul de afară, că practic oamenii încep să se pregătească şi avem o ofertă foarte bună pe zona de cauciucuri de iarnă şi nu în ultimul rând zona de fashion.

► Noi întotdeauna începem cu toată oferta dimineaţa, însă încercăm acolo unde vedem că există un interes foarte mare şi s-au epuizat cantităţile pe care le-am alocat, să suplimentăm. Avem o echipă în zona de marketplace care ţine legătura cu sellerii şi în măsura în care ei fie mai au stoc, fie pot să mai susţină acel preţ, încercăm să le recomandăm să suplimenteze şi au fost cazuri în care au suplimentat anumite cantităţi pe produse, dar ofertele sunt toate live la prima oră. 

► Coşul este în creştere şi pe cantitate, dar şi pe numărul de categorii diferite. Suntem undeva la 4,55 produse per comandă per client, cum spuneam, cu mai multe categorii. Bineînţeles că excludem să zic prima jumătate de oră când vorbim de mai multe comenzi pe client, astfel încât să reuşească să prindă produsul exact, dar după aceea încep să pună mai multe produse şi ajunge undeva la 4,5 articole, ceea ce este în creştere faţă de anul trecut. La fel şi numărul de comenzi per client. 

► Suntem la peste 75% plata cu cardul. Cred că am avut şi un vârf de peste 80% în prima parte a zilei. 

► În general, clienţii Genius sunt extrem de bine pregătiţi pentru Black Friday, au toate căsuţele bifate, nu doar cardul salvat, ci şi easyboxul preferat. Deci ei sunt foarte îndemânatici în a plasa multe comenzi. Însă nu ne aşteptăm să rămână în continuare aşa. Ne aşteptăm ca până la finalul zilei să ne întoarcem într-un ritm susţinut şi pentru clienţii non-Genius.

 

Hervis vinde prin eMAG dinaintea canalului propriu, avem un parteneriat de foarte lungă durată cu cu eMAG Marketplace. Pentru ediţia Black Friday de anul acesta am pregătit peste 2.000 de oferte din portofoliul nostru de produse cu reduceri de 25-30-50% în funcţie de categorie, a declarat Constantin Fetica, Hervis, Marketing & Ecommerce Manager, în cadrul unei transmisiuni speciale ZF de la sediul eMAG.


”Ne-am uitat la mixul de de produse şi trebuie să menţionez că există, faţă de ce eram noi învăţaţi în trecut, un „shift” al interesului dinspre zona actuală de produse dedicate sporturilor de iarnă înspre zona de produse care pot fi folosite tot timpul anului, produse din zona fitness, produse din zona outdoor. Unul dintre cele mai vândute produse, spre exemplu, este un este o gheată care în mod tradiţional este de apreschi, dar care arată foarte bine şi poate fi purtată şi cu alte ocazii, ceea vine practic să valideze teoria noastră”, a spus el.

Ce a mai spus Constantin Fetica

- În mod plăcut aş putea spune că există în continuare interes pentru clăpari, fiindcă este unul dintre produsele pe care spre exemplu când te duci într-o vacanţă de schi nu prea îţi vine să-l închiriezi în mod deosebit şi de asemenea în zona de geci avem produse în top.

- Overall, canalul eMAG vine imediat după canalul propriu, este unul de foarte mare importanţă şi de asemenea avem o colaborare, după cum spuneam, de lungă durată şi credem în această colaborare.

- Pentru Hervis, în general, segmentul de e-commerce este de asemenea în focus, dar n-aş putea să dau un „share rate” în acest moment, dar cu siguranţă ce pot să spun este că acesta este în focus atât în România, cât şi la nivel internaţional, în cadrul Hervis, Hervis făcând parte dintr-un grup internaţional.

- În principal am observat o dorinţă mai mare a clienţilor noştri de a achiziţiona bunuri care pot fi folosite şi cu alte ocazii în afară de cele dedicate sportului. Sportul în România este văzut ca un potenţial. Într-adevăr, acest lucru cred că se poate vedea şi la nivel de jucători care intră pe piaţa din România în segmentul de sport.

- Cu siguranţă există un interes pentru zona de sport de Black Frisay. Vorbeam mai devreme cu unul dintre colegi că există un interes crescând în industrie către zona de experienţe. Este un lucru pe care l-am observat şi noi la nivel macroeconomic, zona de experienţă, care include până la urmă şi vacanţele, iar în vacanţe, de obicei iei echipamente şi pentru sport. Aşa că asta este un îndemn până la urmă pentru clienţii noştri: să profite de ofertele din Black Friday pentru că sunt foarte bine alese şi foarte foarte bune.

- Este greu de previzionat cum va fi anul viitor. Ştiţi cum e, înainte de 2019, la începutul anului când îl previzionăm, nu puteam să previzionăm ce s-a întâmplat şi de asemenea nici ce se întâmplă pe plan internaţional în zona de conflicte. Evident că ne dorim să existe o revenire a poftei de sport în general, dar adevărul este că ne aşteptăm de asemenea la provocări, practic, ce s-a întâmplat şi până acum. Aşadar cred că adaptabilitatea este cuvântul cheie pentru noi ca business şi cred că nu doar pentru noi.


UPDATE: eMAG Black Friday, după trei ore: comenzi de 417 milioane de lei, cu 22% mai mult decât în 2022

  • 1,5 milioane de produse vândute în primele trei ore ale evenimentului
  • Primele 5.000 de comenzi au plecat către easybox şi vor ajunge astăzi la clienţi

După primele trei ore de la startul celui mai mare Black Friday de până acum din cei 13 ani de când eMAG a adus evenimentul în România, clienţii au comandat aproape 1,5 milioane de produse, în valoare totală de 417 milioane de lei, provenind din oferta eMAG şi a comercianţilor care vând prin Marketplace. Produsele care au înregistrat cele mai multe comenzi au fost electrocasnicele mici, jucăriile, produsele cosmetice şi de îngrijire personală, băcănie şi băuturi, telefoane mobile, laptopuri şi IT.  

Clienţii Genius au pus în coş şi mai multe produse decât anul trecut din categorii diverse. Ei au comandat, în medie, şase produse care beneficiază de transport gratuit la easybox. Anul acesta, la orice abonament nou cumpărat sau reînnoit, eMAG oferă de Black Friday patru vouchere în valoare de 25 de lei în patru aplicaţii de ecommerce, pe eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful. Astfel costul abonamentului pe un an de zile este zero.

„Rezultatele din primele trei ore confirmă tendinţa de pregătire înainte de eveniment: clienţii au fost atenţi, s-au pregătit înainte şi au prins produsele de care aveau nevoie la cel mai bun preţ din an. În continuare sunt milioane de produse pentru orice nevoie, dar şi oferte pe care clienţii nu le găsesc pe eMAG decât astăzi: case, vacanţe, vouchere de avion, maşini şi motociclete, servicii medicale, dar şi o mulţime de experienţe inedite,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
 

Recorduri în primele trei ore de la startul eMAG Black Friday

  • Produse în valoare de 7 milioane lei au fost comandate în primul minut de la start
  • Minutul de aur, la 07:19 – comenzi în valoare de 9 milioane de lei, în creştere de la 6,3 milioane lei faţă de anul trecut
  • Plata cu cardul a atins cel mai ridicat nivel de până acum: 75,2%, în creştere de la 63% anul trecut
  • 60% din totalul comenzilor vor fi livrate la easybox, în creştere de la 54%
  • Comanda cu numărul cel mai mare de produse: 22 produse diferite din categoriile jucării, cafea, îmbrăcăminte, accesorii de bucătărie, cosmetice şi igienă personală, produse pentru casă

Livrări de Black Friday eMAG

  • Primele 5.000 de colete au fost expediate la easybox
  • 435.000 de comenzi sunt pregătite să fie livrate pe parcursul zilei
  • Comenzile vor fi livrate până pe 24 noiembrie

Cifre cheie din primele 30 de minute ale evenimentului Black Friday 2023

  • 1,5 milioane de produse în valoare de 417 milioane de lei au fost comandate în primele 3 ore de la start, în creştere cu 340.000 de produse faţă de anul trecut
  • Peste 300.000 de produse au fost comandate din Marketplace, în creştere cu 24%
  • Vizite de pe mobil 86%, în creştere de la 83% anul trecut
  • Clienţii Genius au comandat, în medie, 6 produse cu o valoare medie per client de 1.400 de lei
  • Peste 10.000 de selleri au înregistrat comenzi în cadrul evenimentului

Experienţe unice de Black Friday:

 

Top categorii

  • Laptopuri, IT, birotică şi papetărie:  59.000
  • TV, Audio-Video, gaming şi cărţi:  59.000
  • Electrocasnice mici şi mari: 122.000
  • Telefoane, tablete şi gadget-uri: 8.0000
  • Jucării si articole pentru copii:  204.000
  • Fashion si sport: 46.000
  • Mobilă şi casă: 92.000
  • Parfumuri, îngrijire personală şi cosmetice: 281.000
  • Băuturi, băcănie şi petshop: 366.000
  • Bricolaj, grădină şi auto: 51.000
 

Produse speciale vândute:

  • Pachete turistice – 847 nopţi de cazare
  • Automobile  - 11  comenzi
  • Ceasuri şi bijuterii - 40 comenzi
  • Aur şi monede  - 2,1 kg   
  • Carne de porc şi mezeluri – 15.100 kg
  • Servicii medicale şi pachete de înfrumuseţare  – 788 comenzi
  • Vouchere cu reducere de 50% la bilete de avion – 3.169  bilete comandate
 

Topul judeţelor cu cele mai mari valori înregistrate la nivel de client

  • Iaşi
  • Sălaj
  • Bistriţa-Năsăud
  • Dolj
  • Bucureşti
     

UPDATE ora 12:30

Valoarea comenzilor a urcat la peste 515 milioane de lei.

S-au vândut 1,87 mil. produse, cu o medie de 4,7 produse/client.

Numărul total de vizite pe site-ul eMAG a fost de 5,4 milioane până la această oră, cu un total de 133 de milioane de pagini vizualizate.

Peste 86% din trafic a fost de pe mobil

În depozit întreaga echipă este mobilizată. Noi de astăzi începând, lucrăm zi şi noapte luni, vineri, dar şi sâmbătă, duminică, de altfel, mâine şi poimâine în zilele de weekend vor fi zile de activitate intensă din centrul nostru logistic de la Joiţa. În aceste zile de vârf, în fiecare zi vom expedia peste 330.000 dintre produsele comandate de clienţii noştri. Asta, ca să ne facem o idee, înseamnă de 3-3,5 ori mai mult decât într-o zi obişnuită. Avem 1.500 de angajaţi, ceea ce înseamnă cu aproximativ 5% mai mult decât anul trecut şi planul nostru este să expediem cu peste 20% mai multe unităţi decât anul trecut, a declarat Alex Niculescu, VP Operaţiuni eMAG, în cadrul unei transmisiuni speciale ZF organizată de la sediul eMAG.

”Am investit mult în depozit. Există un sistem automatizat care ne permite să facem picking-ul (operaţiunea de preluare de la raft a produselor comandate) foarte productiv. Am crescut de 4-4,5 ori productivitatea în zona de picking, în zona în care preluăm articolele din locaţiile în care ele sunt depozitate şi le expediem către zona de colectare. Sistemul acesta automatizat ne permite să expediem cu 10-15% mai multe comenzi plasate astăzi, cu promisiune de livrare mâine. De asemenea, reuşim să reducem cu aproximativ 10% consumul de ambalaje de carton pe care îl folosim în procesul de expediere, de colectare. Aceasta pentru că reuşim să consolidăm mai bine multiplele produse comandate de către un client”, a spus el.

Ce a mai declarat Alex Niculescu

- Beneficiile pe care ne aşteptam să le obţinem din investiţia noastră s-au concretizat. Astfel reuşim să creştem productivitatea şi viteza cu care expediem comenzile. În felul acesta reuşim să facem faţă volumului crescut cu peste 20% de articole pe care estimăm că le vor comanda clienţii noştri şi să le livrăm rapid către clienţi. Sigur că noi continuăm procesul nostru de optimizare în depozit şi nu ne vom opri aici. Vom continua şi în viitor cu investiţiile. Ne-am pregătit foarte intens împreună cu firmele de curierat pentru a putea să ne asigurăm capacitatea de livrare necesară. Cum spuneam, fiecare zi de după Black Friday înseamnă un volum de 3 - 3,5 ori mai mare decât volumele zilnice obişnuite. Aceasta pune o presiune semnificativă pe curieri şi noi ne-am pregătit din timp, astfel încât să existe capacitatea de livrare necesară.

- Mai mult decât atât, foarte important există reţeaua de easybox, reţeaua din care clienţii îşi pot prelua coletele într-un mod convenabil, la momentul oportun. Easybox, care se află foarte aproape de domiciliul sau de biroul clienţilor noştri. Peste 60% dintre comenzi ne aşteptăm să fie livrate prin reţeaua de easybox-uri, reţea în care avem peste 3.900 de puncte instalate deja în localităţi din întreaga ţară.

- La turaţie maximă vom lucra şi peste noapte. Vom lucra şi în weekend. Scopul este să expediem tot ceea ce comandă clienţii noştri, cel mai târziu până pe 24 noiembrie. Spunem aceasta pentru că vrem să ne asigurăm că şi ultimul colet în cel mai îndepărtat loc din ţară ajunge până atunci, dar cu siguranţă noi lucrând atât de intens, estimăm că peste o jumătate dintre comenzi vor fi livrate în primele 5 zile de după Black Friday.

- Din momentul în care au început să vină primele comenzi la 7,15-7,30, noi am început deja să facem picking-ul produselor comandate, să preluăm produsele comandate de pe raft sau să avem deja pregătite produsele în paleţi în pregătire, în aşteptare să fie expediate. Deja pleacă primele colete de aici şi ne aşteptăm ca astăzi să livrăm câteva mii de colete în Bucureşti şi Ilfov în reţeaua noastră de easybox chiar astăzi, în aceeaşi zi în care au fost comandate.

- Contează foarte mult tehnologia pe de o parte, precum şi modul în care reuşim să optimizăm procesele, să le reproiectăm, asta ne permite să creştem an de an cu cifre considerabile. Cred că acum 3-4-5 ani vorbeam de maxim 100.000-150.000 de articole expediate în ziua de vârf şi vă daţi seama, anul acesta reuşim să expediem 330.000 deci mai mult decât ori 2- 2,5 ori. Ceea ce ne-am construit noi aici ne permite să continuăm să creştem. Adică centrul acesta logistic din care operăm şi pe care vom continua să îl calibrăm, în care vom continua să investim, ne permite acum să expediem peste 450.000 de produse în fiecare zi.

- Am construit o capacitate care ne permite să creştem şi în următorii 1-2 ani şi vom continua să investim astfel încât să ne asigurăm în continuare curba de creştere care să ne permită să le putem oferi clienţilor noştri o gamă din ce în ce mai variată de oferte de Black Friday, cu o livrare rapidă, conform promisiunii pe care o facem.

- Depozitul nostru din Joiţa este cel mai mare centru logistic din Europa de Est, dar mărimea e doar un aspect; este şi cel mai tehnologizat depozit pentru comerţ online din Europa de Est. Lucrăm cu lideri mondiali în domeniul sorter-elor, precum şi instalaţiilor automatizate de depozitare. Am aflat de curând că Walmart - acum şase luni - după ce noi finalizasem deja investiţia şi o implementasem, deci Walmart - lider american în domeniul comerţului atât online cât şi offline - implementează această tehnologie (folosită de eMAG) de la acelaşi furnizor, în America. Deci practic ceea ce vedem aici este cea mai actuală tehnologie folosită în domeniu.

- Citeam de curând că Amazon folosea procese uşor diferite, deci practic ei ce făceau era că stocau articolele amestecate în diferite locaţii din depozit şi apoi aveau nişte roboţi care duceau rafturile către cel care preia produsele de pe raft. Ei bine, şi ei şi-au dat seama că acest proces are nevoie să fie schimbat pentru a fi pregătit pentru viitor pentru etapa următoare de robotizare. Iar etapa lor următoare de robotizare este etapa noastră actuală, etapă în care produsele sunt clar desemnate alocate, localizate în compartimente precise, cu un singur articol într-un singur compartiment.

 

UPDATE ora 11:00

Au fost plasate comenzi în valoare de 460 de milioane de lei, cu un coş mediu de 1.367 lei/client. 

Numărul mediu de produse a fost de 4,7 / client. 

75% din plăţi au fost cu cardoul, dintre care 19% au fost în rate. Până acum, clienţii s-au uitat pe 113 milioane de pagini de produse.

Peste 58% din clienţi au ales să comande la un easybox.


eMag a atins vânzări de 100 de milioane de lei mai repede faţă de anii precedenţi, în 13 minute de la startul campaniei de Black Friday, a declarat Irina Pencea, general manager eMAG România, în cadrul unei transmisiuni speciale ZF de la sediul eMAG,

”Dimineaţa este cea mai importantă parte a zilei. Din ce am văzut până acum avem creşteri de peste 19% în prima oră.Noi am deschis la 7:15, înainte de 7:30 am atins vânzări de 100 de milioane de lei, iar minutul de aur a fost la 7:19 deci s-au mişcat foarte repede lucrurile, lumea aştepta. Ce am văzut la start este că în prima oră am vândut aproape 30% din produse, erau produse din listele de favorite ale oamenilor”, a spus Pencea.

Ce a mai declarat Irina Pencea pentru ZF:

- Sunt rezultate mai bune, confirmă cumva ce ştiam. Oamenii au aşteptat acest Black Friday mai mult decât poate în alţi ani, pentru că e o presiune mare pe buzunarul lor şi investiţiile, mai ales în produsele de valoare mare, au fost amânate.
Ce sare în ochi din rezultatele de până acum este că am vândut deja primul apartament la Năvodari, ca exemplu. Am vândut deja mai multe maşini, mai multe modele de maşini. Am avut secunda de aur cu 452 de produse comandate. Lucrurile se mişcă extrem de alert în prima parte a zilei. Oamenii cumpără din toate categoriile ca şi cantitate, categorii în care vedem creşteri foarte mari sunt băcănie, băuturi, cosmetice, deci toate categoriile de produse care sunt cumpărate frecvent. De altfel, noi am văzut de la începutul anului creşteri de peste 20% în vânzări în aceste categorii.

- Am remarcat că se cumpără din toate zonele ţării, accelerat. Avem un top de oraşe pe care îl putem vedea şi judeţe. Iaşi e pe primul loc cu o valoare medie a comenzilor de aproximativ 1.600 de lei.

- Noi vedem în continuare partea de mobil care creşte. Oamenii preferă să facă cumpărăturile din mişcare, fără să fie legaţi de un birou şi de un desktop. Asta ne-a confirmat şi până acum ediţia din acest an. Ce am mai remarcat este că sunt mai multe produse în coş faţă de anul trecut. Vedem o diversificare a coşului, ceea ce arată şi efectul pe care îl are lărgirea gamei de produse - noi am ajuns la 3 milioane de oferte în acest Black friday, din care 2 milioane sunt la cel mai bun preţ din an.

- Avem creştere pe numărul de produse din coş şi avem creştere accentuată pe categoriile de produse care se achiziţionează frecvent, aşa numitele produse <<de frecvenţă>>. Anul acesta, noi am văzut cu 7% mai multe produse puse în coş faţă de anul trecut cam în toate lunile de până acum. Am văzut mai multe produse în total vândute şi mai mulţi clienţi. E ceva ce s-a reflectat iată şi în Black Friday, dacă vrei chiar accentuat. Mai exact creşterea  de 19% pe care am văzut-o în prima oră a campaniei de Black Friday confirmă că mai multă lume cumpără.

- Din punctul nostru de vedere, Black Friday este un eveniment de o zi, îl facem de o zi ca să putem da cele mai tare oferte. Asta înseamnă în acelaşi timp şi că trebuie să ne pregătim foarte mult cu tehnologie, adică să ţină platformele volumului de trafic şi de comenzi. Depozitul este dotat cu roboţi de anul trecut tocmai pentru a putea avea o productivitate crescută, toată partea de distribuţie mai departe în ţară, cum ajung coletele la oameni -iarăşi este o zonă în care noi am investit ca să putem livra o cantitate în creştere de comenzi.

- Plăţile cu cardul sunt iarăşi la un nivel foarte bun. E clar că oamenii au învăţat să facă plăţile cu cardul şi mai pot avea şi tot felul de facilităţi. De exemplu, noi am introdus My Wallet plata în rate din contul eMAG, care se poate utiliza dacă ai un card salvat. Facilitatea de plată în rate prin My Wallet este disponibilă pentru 2 milioane de oameni astăzi, dintre clienţii noştri fideli, care pot avea până la 4.000 lei în cont disponibili, iar plata o pot face în patru rate fără niciun fel de dobândă, ceea ce e bine, zic eu, pentru cel mai bun preţ din an.

- Noi avem o paletă largă de soluţii de plată flexibile, atât cele pe care le oferim noi, cât şi cele pe care le oferim în partneriat cu băncile şi alte instituţii financiare. De ce am făcut asta? Pentru că e un moment totuşi greu, vorbim de al doilea an cu inflaţie crescută. Oamenii au cheltuit mulţi bani pe nevoile primare, să-i spunem şi pentru a face investiţii şi în alte categorii au nevoie probabil de extra-bani disponibili. De asta noi am vrut să le dăm această soluţie de plată uşor de accesat, iar soluţia din contul eMAG este o soluţie pe care o oferim noi, care este disponibilă în procesul de finalizare al comenzii (checkout - n. red.) Când vrei să plăteşti şi nu e nevoie să faci alte procese sau alte sarcini pentru a obţine banii respectivi.

- Noi am încercat să construim o ofertă cât mai puternică şi ce e cel mai puternic din punctul nostru de vedere este faptul că oferim cel mai bun preţ din an. 7 din 10 oferte sunt la acel bun preţ din an, ceea ce cred că arată de ce Black Friday la eMAG este diferit de orice altă formă de Black Friday, pentru că asta e ce noi putem oferi într-o singură zi şi ce vedem acum şi cumva creşterea pe care o vedem în vânzări, de aproape 20% o punem pe seama acestei oferte foarte bune.

- Nu am păstrat oferte pentru mai târziu, asta e important de spus, de aceea invităm clienţii cât mai repede să vină să se bucure de ele. Sunt multe, dar într-adevăr, în funcţie de ce preferă fiecare, unele stocuri se pot epuiza.

- Noi aveam o estimare inclusiv pe ore pentru cifrele de vânzri. În momentul de faţă - ce vedem? Cifrele au bătut această estimare. Totalul pe care noi îl aşteptăm astăzi este de 680 de milioane de lei. Dacă vedem 384 de milioane de lei înasinte de ora 10:00 înseamnă că am depăşit deja jumătatea, ceea ce este mai repede decât ne aşteptăm noi. Deci cred că vom închide bine ziua.

 

Update ora 10:00

  • După primele 30 de minute, vânzări de 180 milioane de lei, în creştere cu 19% faţă de 2022
  • Minutul de aur: 9 milioane de lei, în creştere de la 6,3 milioane lei faţă de anul trecut
  • Secunda de aur: 452 de produse comandate într-o secundă
  • Mult mai multe produse comandate: în primele 15 minute, clienţii au comandat 280.000 de produse, cu 17% mai mult comparativ cu anul trecut
  • 28% dintre produsele comandate în primele 30 de minute se aflau în listele de favorite ale clienţilor
 

S-a dat startul la Black Friday, cel mai aşteptat eveniment de shopping din an, la eMag. De la începutul săptămânii, numărul ofertelor care intră în Black Friday a crescut la 3 milioane. Acest lucru este posibil datorită intrării unui număr mai mare de oferte de la sellerii care vând pe eMAG Marketplace şi care, de Black Friday, vând într-o zi cât într-o lună. Dintre acestea, 7 din 10 oferte sunt la cel mai bun preţ din an.

În oferta eMAG de Black Friday se regăsesc:

  • Telefon mobil Apple iPhone 13, 128GB, 5G, Midnight, 2.799,99 lei, reducere 22% de la 3.599,99 lei
  • Consola PlayStation 5, cu disc, 1.999,99, reducere 25%, de la 2.699,99 lei
  • Televizor LED Star-Light 40DM5500, 100 cm, Full HD, 499,99 lei, reducere 28% de la 699,99 lei
  • Televizor LED Samsung 65AU7092, 163 cm, Smart, 4K Ultra HD, 1.999 lei, reducere 500 lei, de la 2499.99 lei
  • Laptop Lenovo V15 G4 AMN cu procesor AMD Ryzen™ 3 7320U până la 4.10 GHz, 15.6", Full HD, 8GB DDR5, 256GB SSD, AMD Radeon™ 610M, 999 lei reducere 28% de la 1.399,99 lei
  • Aspirator vertical Dyson V8 Absolute, 1.399,99, reducere 21% de la 1.779,99 lei
  • Maşină de spălat rufe Samsung, 7 kg, 1400 RPM, Clasa B, Steam, 1.199,00, reducere 31% de la 1.749,99 lei
  • Combină frigorifică Samsung, 340 l, NoFrost, All around cooling, Clasa E, înălţime 185 cm, 1.699,99 lei, reducere 25% de la 2.289,99 lei
  • Espressor automat Philips, sistem de spumare a laptelui, 15 bar, râşniţă ceramică, 999,99 lei, reducere 19% de la 1.249,90 lei
  • Ceas Fossil pentru femei şi bărbaţi, 269,99 lei, reducere 63% de la 741,98 lei
  • Scaun de birou ergonomic Kring Fit, înălţime reglabilă, Negru, 159,00 lei, reducere -46% de la 299,99 lei
  • Whiskey Jack Daniel's Gentleman Jack, 40%, 0.7l, 79,99 lei, reducere 39% de la 131,99 lei
  • Pachet Raspundel Istetel . Set creion şi  două cărţi: Lumea animalelor şi Animale domestice, 249,99 lei, reducere 44% de la 449,99 lei
  • Cafea boabe Lavazza Qualita Oro, 1Kg, 49 lei, reducere 34% de la 74,72 lei
  • Detergent de rufe capsule Ariel All in One PODS Mountain Spring, 2x72 buc, 144 spălări, 129,99 lei, reducere 43% de la 229,85 lei

Vineri, pe 10 noiembrie, clienţii eMAG mai pot găsi în ofertă următoarele produse speciale:

  • 130 modele auto-moto, precum Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Ford, Nissan, Volvo, Jeep, Maserati, Volkswagen
  • Case şi apartamente la mare şi în ţară
  • Peste 5.000 de vouchere de avion cu reducere de până la 50%
  • Până la 50% reducere la pachete de înfrumuseţare (botox, remodelare corporală, epilare definitivă)
  • Până la 60% reducere la 39.000 de nopţi de cazare în România
  • Pachet turistic de Revelion în Laponia
  • Pachet turistic în Japonia
  • Peste 10 kg de aur 
  • Peste 100 de tone de carne de porc şi mezeluri
  • Ceasuri şi bijuterii de lux 

În plus, în ziua de Black Friday, pentru a le da clienţilor posibilitatea de a se bucura de oferte fără grija costului de transport, eMAG le oferă celor care cumpără un abonament Genius patru vouchere în valoare de 25 de lei în cele patru aplicaţii de ecommerce, eMAG, Tazz, Fashion Days şi Freshful, iar oferta este valabilă şi pentru cei care reînnoiesc abonamentul Genius. Astfel costul abonamentului pe un an de zile este zero.  

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO