Eveniment

Bogdan Olteanu, PNL: Vladescu va demisiona de la Finante dupa privatizarea Automobile Craiova

Bogdan Olteanu, PNL: Vladescu va demisiona de la Finante dupa privatizarea Automobile Craiova

Incheierea negocierilor cu Ford pentru privatizarea Automobile Craiova ar putea coincide cu demisia lui Vladescu

14.08.2007, 21:14 10

Olteanu a precizat ca a existat o discutie referitoare la secretarul de stat in cadrul Delegatiei Permanente a PNL care a avut loc la sfarsitul lunii iunie, la Brasov. Olteanu a afirmat ca in cadrul acelei intalniri s-a stabilit ca Vladescu isi va da demisia dupa ce va finaliza proiectul de privatizare de la Automobile Craiova.
Demisia lui Vladescu, fost ministru de finante in Cabinetul Tariceanu I, a constituit un subiect de controversa.
In urma cu doua saptamani, el a declarat pentru ZF ca va demisiona dupa aprobarea de catre Comisia Europeana a tuturor Programelor Operationale prin care UE aloca, intre 2007 si 2013, peste 30 mld. euro Romaniei. Surse din PNL declarau atunci ca, daca Vladescu nu va demisiona, va fi demis, intrucat a avut pozitii contrare PNL in momentul discutiilor despre retragerea din Irak si la vremea adoptarii proiectului legii de majorare a pensiilor.
O declaratie aproape identica a fost facuta o saptamana mai tarziu de Vladescu pentru agentia de presa NewsIn. Ulterior, Vladescu a negat ca ar fi vorbit vreodata de demisie.
Ieri, Olteanu a readus in discutie subiectul: "Asa zice si el (ca va demisiona - n.n.), asa zicem si noi".
La sfarsitul lunii iunie, dupa ce Parlamentul a aprobat proiectul legii de majorare a pensiilor, Vladescu a spus ca aceasta reprezinta un pericol pentru stabilitatea macroeconomica, intrucat inseamna un efort bugetar de circa doua miliarde de euro, bani care vor fi taiati de la investitii si se vor regasi direct in consum.
Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a sustinut insa ca majorarea pensiilor este sustenabila, iar finantarea va fi asigurata de venituri suplimentare la buget, determinate de cresterea economica si avansul salariilor.
Anul trecut, in momentul discutiilor despre retragerea trupelor din Irak (sustinuta de PNL), Vladescu a votat in CSAT, alaturi de un alt fost ministru liberal, Mihai Razvan Ungureanu, impotriva acestui proiect.
Cei doi au fost sanctionati de PNL cu avertisment, dar au existat si voci care au cerut ca ei sa fie dati afara din partid pentru ceea ce s-a considerat a fi o pozitie pro-Basescu.
Pentru Automobile Craiova, autoritatile au primit o singura oferta, din partea companiei americane Ford.
Vladescu a fost secretar de stat in Ministerul Industriilor in 1997, cand ministru era Calin Popescu-Tariceanu. El a plecat apoi, pentru a reveni ca secretar de stat la finante, cand ministru era Traian Decebal Remes, actualul sef de la Agricutura.
Vladescu este artizanul privatizarii BCR, cand a reusit sa obtina de la grupul financiar Erste 3,75 mld. euro pe pachetul majoritar de actiuni. El nu a reusit insa sa privatizeze CEC.


Afaceri in crestere inainte de privatizare
Automobile Craiova a consemnat in primul semestru al acestui an o cifra de afaceri de 4,96 mil. lei (1,6 mil. euro), in crestere cu 75,8% fata de nivelul de 2,82 mil. lei (0,9 mil. euro), raportat in perioada corespunzatoare a anului trecut, si a trecut pe profit. Compania a consemnat in prima jumatate a acestui an un profit net de 1,71 mil. lei, fata de o pierdere de 84.000 lei in intervalul similar din 2006. Firma comercializeaza piese de schimb si accesorii pentru automobilele Oltena, Dacia si Daewoo.
Actionarul majoritar al Automobile Craiova este statul roman prin AVAS, care controleaza un pachet de actiuni de 72,4% din capital. SIF Oltenia detine 22,06% din actiuni, restul titlurilor de 5,5% fiind detinute de mai multe persoane fizice si juridice. Automobile Craiova controleaza 49% din fabrica Daewoo Craiova, restul titlurilor fiind detinute chiar de catre uzina. Societatea urmeaza sa fie privatizata, statul fiind in negocieri cu producatorul american Ford. Daewoo Automobile a rascumparat anul trecut actiunile detinute de compania sud-coreeana Daewoo Motor la uzina de automobile, pentru 60 de milioane de dolari. Contractul de transfer al participatiei de 51% si tranzactia creantelor, intre Daewoo Motor Co si Daewoo Automobile Romania, a fost semnat in luna august 2006.
Potrivit unor analisti din piata auto, valoarea companiei este de aproximativ 800 mil. euro, avand in vedere investitiile de cateva sute de milioane de dolari efectuate la Daewoo Craiova, astfel ca statul poate primi peste 500 mil. euro pentru participatia sa de 72,4% la Automobile Craiova.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO