Eveniment

Business MAGAZIN. Cosmin Lăutar şi ”Say Cheese”

Autor: Andra Stroe

02.04.2023, 11:00 81

Cosmin Lăutar şi-a cumpărat primul aparat foto în urmă cu zece ani. Întâi o curiozitate, transformată ulterior în hobby, fotografia i-a devenit în cele din urmă meserie. Astăzi apelează la el numeroşi artişti români, dar nu lipseşte nici de la evenimente şi marile festivaluri muzicale, cu artişti de pretutindeni. Cum şi-a construit tânărul parcursul, de la fotograf debutant şi până aici?

La început eram fascinat de natură. Era plăcut să descopăr o nouă cale de a mă relaxa şi de a-mi explora creativitatea. Am fost autodidact. Am descoperit că îmi place să surprind emoţii, stări, momente şi odată cu acumularea de informaţii şi experienţă portretele şi fotografia de eveniment au devenit preocuparea mea principală”, povesteşte Cosmin Lăutar. De loc din Întorsura Buzăului, jud. Covasna, a profesat o perioadă ca fotograf de eveniment în oraşul natal, însă pe măsură ce dorinţa de a evolua, de a acumula mai multe informaţii şi de a descoperi şi alte ramuri ale fotografiei s-a aprofundat, în 2017 a ales să se mute în Bucureşti. Iar oportunităţile nu au întârziat să apară. Mutarea dintr-un  oraş mic direct în Capitală a fost, însă, şi cea mai mare provocare cu care s-a confruntat în parcursul de până acum.

„Resursele financiare erau limitate, aşa că am vândut maşina şi, conform calculelor mele, banii ar fi trebuit să îmi ajungă pentru cel puţin trei luni, timp în care trebuia să mă acomodez şi să acumulez cât mai multe cunoştinţe astfel încât să pot avea şi joburi. Iniţial, credeam că mă voi acomoda greu şi nu ştiam de unde să încep. Am crezut că mă voi întoarce acasă în scurt timp. Dar spre surprinderea mea, lucrurile au început să se lege destul de repede. Am cunoscut oameni şi uşor, uşor am fost solicitat pentru diferite proiecte. Un rol extrem de important în această evoluţie l-a avut Monica Munteanu (talent manager şi influencers marketing specialist – n. red.), căci ea mi-a oferit oportunitatea de a colabora cu o serie de artişti şi persoane publice. Colaborările acestea mi-au oferit expunere şi astfel am reuşit să îmi formez o reţea de clienţi şi să pot avea joburi regulat.”

Citiţi articolul integral pe Business MAGAZIN. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO