Eveniment

Caldura topeste vanzarile de masini: scadere de 60% a pietei auto in luna iulie

16.08.2009, 19:30 76

In primele sapte luni ale acestui an vanzarile de autovehicule s-au ridicat la 92.526 de unitati, in scadere cu 56% comparativ cu perioada similara a anului trecut, potrivit jucatorilor din piata auto.

Declinul vanzarilor de masini s-a accentuat la nivelul lunilor iunie si iulie din acest an, scaderile fiind peste media primelor sapte luni.

La nivelul lunii iulie s-a inregistrat un declin de peste 60% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 13.466 de autovehicule, dupa ce in luna iunie piata s-a contractat cu aproape 62%, la 13.966 de masini.

Spre deosebire de anul acesta, cand la nivelul lunilor iunie si iulie s-au vandut putin peste 5.000 de masini prin intermediul programului pentru stimularea innoirii parcului auto, anul trecut programul era la inceput, in iunie fiind vandute primele masini prin „Rabla".

„Daca se pornea de la inceputul programului «Rabla» din acest an cu posibilitatea de a achizitiona un autoturism si in leasing si se extindea inclusiv la vehicule comerciale si persoane juridice, succesul era altul. Acum este prea tarziu, deoarece vanzarile prin intermediul programului au scazut puternic in ultimele saptamani", a spus Alin Tapalaga, directorul general al Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Holding.

-70% la second-hand-uri

In acelasi timp, inmatricularile de autoturisme second-hand au inregistrat la nivelul lunii iulie o scadere de aproape 70% comparativ cu perioada similara a anului trecut, la 11.374 de unitati, potrivit statisticilor Directiei Regim Permise si Inmatriculari a Vehiculelor din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

La nivelul lunii iulie trei marci au inregistrat o crestere a vanzarilor, Lancia, Suzuki si Porsche, comparativ cu perioada similara a anului trecut. Vanzarile Lancia au crescut cu 50% comparativ cu iulie 2008, la sase masini, avansul datorandu-se lansarii modelului Delta la finele anului trecut.

Porsche, desi face parte din segmentul marcilor de lux, care inregistreaza in prezent o scadere peste media pietei, a inregistrat un avans de aproape 8% la nivelul lunii iulie, la 14 unitati.

„Rezultatul inregistrat la nivelul lunii iulie s-a datorat unor factori externi si nu reprezinta o consecinta a revenirii pietei. La acesta a mai contribuit desigur si lansarea din acest an a SUV-ului Cayenne cu motor diesel", a subliniat Adrian Pascu, brand manager Porsche, Bentley si Lamborghini in cadrul Porsche Romania.

 Segmentul camioanelor, lovit in plin

Cele mai mari scaderi au fost inregistrate de marci care comercializeaza camioane de mare tonaj, precum Scania, cu un declin de 95%, la 2 unitati, Renault Trucks cu o scadere de 90%, la 13 camioane, si Roman, care livrat un singur camion, cu 90% mai putin decat in perioada similara a anului trecut.

Dacia si-a intarit pozitia de cea mai bine vanduta marca pe piata locala, inregistrand o crestere a cotei de piata de la 23% la inceputul acestui an la peste 35% in luna iulie.

Pe locul secund la nivelul lunii iulie este Ford, cu 918 masini, urmat de Renault cu 788 de unitati.

La nivelul primelor sapte luni Hyundai se mentine ca marca de import cu cele mai ridicate vanzari, de 7.177 de autovehicule, in scadere cu 5% comparativ cu perioada similara a anului trecut, urmata de Volkswagen, care a atins un nivel de 6.777 de masini.  

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO