Eveniment

Carrefour si-a adus marcile proprii pentru a fi fabricate in Romania

17.11.2004, 00:00 35

Cele patru hypermarketuri deschise pe piata romaneasca i-au determinat pe francezii de la Carrefour sa isi aduca si marcile proprii in magazinele din Bucuresti si Brasov.
"Patru magazine inseamna o masa critica suficienta pentru a putea lansa cea mai ieftina marca a grupului ", explica Arnaux Dusaix, director achizitii pentru produsele alimentare la Carrefour Romania.
El spune ca aproape toate cele 200 de produse comercializate sub marca "No.1" sunt produse in Romania, de catre companii locale, ceea ce permite Carrefour sa aiba pentru aceste produse cele mai mici preturi din gama. Marcile proprii Carrefour vor ajunge anul acesta, potrivit reprezentantilor companiei, la 5-10% din totalul vanzarilor din sectorul produselor alimentare, urmand ca la nivelul anului urmator ponderea sa fie aceeasi, insa la nivelul total al vanzarilor.
"Este posibil ca in viitor sa incepem sa producem in Romania si produse sub marca Carrefour, pozitionata undeva in segmentul mediu", a mai spus Dusaix.
Marcile proprii ale retailerilor sunt in general fabricate de intreprinderi si companii locale si permit acestor comercianti sa obtina preturi foarte bune de vanzare, avand in vedere ca marcile nu implica cheltuieli de publicitate din partea celor care le dezvolta.
"Marja (diferenta dintre pretul de vanzare si costul produsului - n. red.) nu este foarte mare pentru produsele sub marcile , insa volumele de vanzari realizate sun aceste marci sunt importante", a completat Dusaix. El spune ca marja variaza in general intre 0% si 15% in functie de gama de produse.
In prezent Carrefour vinde pe piata romaneasca produse sub trei marci proprii. Produsele "No. 1" sunt pozitionate in segmentul de jos al gamei de produse de larg consum, iar cele sub marca "Reflets de France" sunt poziionate in segmentul mediu. Carrefour vinde in Romania si produse sub marca Bluesky, o alta marca proprie a grupului, insa in segmentul produselor electronice si electrocasnice.
Carrefour detine patru hypermarketuri pe piata romaneasca, trei la Bucuresti si unul la Brasov, urmand sa deschida cate doua magazine in fiecare din urmatorii ani, pentru a ajunge pe termen mediu la 20-25 de magazine. Urmatoarele doua magazine vor fi deschise anul viitor, la Galati si Ploiesti.
In primele noua luni ale anului hypermarketurile Carrefour au realizat vanzari de 160 de milioane de euro, mai mult decat dublu fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand erau operationale doar doua magazine. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO