Eveniment

Cernavoda-Constanta incepe cand trebuia sa se termine

03.07.2008, 19:01 20

Semnarea contractelor pentru adjudecarea castigatorului pentru autostrada Cernavoda - Constanta, cu o lungime de 50,8 kilometri, va fi facuta in perioada 28 - 31 octombrie, perioada in care lucrarile erau prevazute sa fie finalizate, potrivit unui anunt facut de Ministerul Transporturilor la sfarsitul anului 2005. Durata de realizare a autostrazii va fi de 24 de luni, cu o perioada de garantie de inca 24 de luni.
Proiectul va avea o valoare totala estimata de
354 de milioane de euro (echivalentul unui cost mediu de 7 mil. euro/km). Pentru acest proiect a fost contractat in 2006 un imprumut de 250 de milioane de euro de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI), la care se adauga 104 mil. euro cofinantare de la Guvern.
Sectorul Cernavoda - Constanta reprezinta ultima portiune a autostrazii Bucuresti - Constanta si va fi impartit in doua tronsoane: Cernavoda - Medgidia, cu o lungime de aproximativ 19 km, si Medgidia - Constanta cu o distanta de circa 31,8 km. Termenul de depunere a ofertelor tehnice si financiare pentru tronsonul de autostrada Cernavoda - Medgidia este 15 septembrie 2008, la ora 12:00, in timp ce pentru tronsonul Medgidia - Constanta, termenul este 18 septembrie 2008, ora 12:00.
Criteriul de adjudecare a contractelor de proiectare si executie este constituit de pretul cel mai scazut, asa cum de altfel s-a intamplat in majoritatea proiectelor mari de infrastructura derulate pana in prezent. Pentru primul tronson, care va cuprinde doua pasaje peste autostrada si 12 viaducte s-au precalificat opt companii sub forma de joint-venture Condotte/ CMC di Ravenna (Italia), Impreglio Spa/Itinera (Italia), Ashtrom Int/Shapir Structures 1991 (Israel), Cengiz/Mapa (Turcia), Astaldi Spa/ Max Bogl (Italia/ Germania), Mochlos SA/Danya (Grecia), FCC Construction/Alpine Bau Gmbh (Spania/ Austria) si Mota Engil/Monte Adriano/ Soares da Costa (Portugalia), precum si patru companii Aktor (Grecia), J&P Avax (Grecia), Strabag (Austria) si Colas (Franta).
Pentru al doilea tronson, care va include patru pasaje, doua viaducte si un nod rutier, s-au precalificat aceleasi companii, in afara de Colas.
Pana in prezent a fost construita portiunea Bucuresti - Cernavoda, care are 151 de kilometri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO