În mod teoretic, Ministerul de Interne sau Ministerul Apărării Naţionale ar trebui să aibă lista tuturor mijloacelor de transport din fiecare judeţ, care să poată fi activate în caz de calamitate sau de război. Până acum însă, nimeni nu a pus problema astfel: cine poate activa toate utilajele de deszăpezire din ţară în condiţii de dezastru?
Pe de altă parte, reprezentanţii Ministerului de Interne trimit către CNADNR atunci când sunt întrebaţi cine are lista cu toate utilajele de deszăpezire din ţară.
"Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri (instituţii aflate în subordinea CNADNR - n.red.) sunt împărţite în judeţe şi la rândul lor judeţele sunt împărţite în districte. Fiecare district ştie de ce utilaje poate dispune, oamenii din teritoriu ştiu unde îşi au utilajele. Sunt şi utilaje ale noastre, dar şi ale firmelor de construcţii", au declarat reprezentanţi ai CNADNR.
O variantă pentru ca drumurile să fie deblocate mai rapid ar fi mobilizarea tuturor utilajelor de deszăpezire existente în ţară, precum şi a buldo-excavatoarelor, utilaje de construcţii care pot fi folosite şi în situaţii de deszăpezire.
Cu toate acestea, problema în această situaţie nu este reprezentată de lipsa echipamentelor pe teren, ci de gestiunea în sine a intervenţiilor de pe teren.
"Nu echipamentele au reprezentat problema aici, ci managementul intervenţiei, dublat de severitatea condiţiilor meteo. Putea fi o soluţie complementară (mobilizarea tuturor utilajelor de deszăpezire din ţară - n. red.), nu am auzit pe nimeni să se plângă de lipsa echipamentelor. Într-adevăr, aceste utilaje sunt active care pot fi luate în considerare (în condiţiile în care utilajele mobilizate pe teren nu fac faţă - n. red.), urmând bineînţeles să fie achitate ulterior plăţile pentru folosirea lor", spune Laurenţiu Plosceanu, preşedinte al Asociaţiei Române a Antreprenorilor de Construcţii (ARACO).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels