"Un alt element pentru care am decis să ridicăm excepţia de neconstituţionalitate se referă la neîndeplinirea cerinţelor privind existenţa urgenţei şi a cazului excepţional care să permită adoptarea unei astfel de OUG", a spus Ciorbea.
Avocatul Poporului a infirmat, astfel, menţiunea făcută de guvern în nota de fundamentare a OUG, unde se arată că unul din motivele adoptării are la bază necesitatea implementării unei directive UE.
"Ori, verificând acea directivă, am constat că termenul de implementare e 1 aprilie 2018, prin urmare e suficient de lung pentru a putea fi dezbătută această chestiune în Parlament, pe baza unui proiect de lege, deci nu se justifică adoptarea OUG", a subliniat Ciorbea.
El a atras atenţia şi asupra unor decizii CCR, unde se precizează că se justifică utilizarea OUG în situaţiile în care ar fi declanşată procedura infrigement împotriva statului român, ceea ce nu e cazul în speţa aceasta.
Ciorbea a mai spus că în acest momen există cel puţin două proiecte de lege asemănătoare în circuitul parlamentar, fapt care contravine impunerii unui caracter de urgenţă de către Executiv.