Eveniment

Companiile de la târgul de mobilă sunt cu ochii pe exporturi, unde preţurile sunt de zece ori mai mari

Companiile de la târgul de mobilă sunt cu ochii pe exporturi, unde preţurile sunt de zece ori mai mari

Târgul de mobilă de la Romexpo a început ieri, iar printre puţinii expozanţi se regăsesc firme de dimensiuni mici şi medii, niciunul dintre jucătorii de top 10 neparticipând. După aproape trei ani de criză, cei prezenţi au afişat preţuri medii şi mari. Târgul a ajuns la a 20-a ediţie

Autor: Ioana David

01.09.2011, 00:05 708

Companiile prezente la târgul de mobilă, BIFE, care are loc în aceste zile la Romexpo, aşteaptă să încheie contracte în special la export, unde se refugiază de scăderile de pe piaţa internă.

"Peste 90% din din businessul nostru se face la export, în Anglia, Belgia, Rusia, Ucraina, Bulgaria, Italia, Spania, Franţa. Avem şi câteva magazine în ţară, însă vânzările din ţară sunt reduse. Criza s-a simţit cel mai bine în construcţii şi în industria mobilei", a spus Marin Blidar, directorul general al producătorului Sarmex SA care are o fabrică în Satu Mare.

Compania, care produce mobilă de lux, a venit la târg cu măsuţe de 100 de euro, dar şi cu dormitoare de 3.000 de euro, iar Blidar spune că în pieţele unde este prezent, preţul dormitorului (de 3.000 de euro) de la Satu Mare poate ajunge şi la 25.000 de lire (28.300 euro). Cumpărătorii din Marea Britanie, spre exemplu, cumpără mobilă la preţuri de şase - zece ori mai mari.

Mobila de lux produsă de cei peste 200 de oameni din fabrică a fost adaptată în ultimii ani condiţiilor de criză, iar Marin Blidar adaugă că "multe game de mobilier au devenit imposbil de vândut". Blidar este şi unul dintre acţionarii minoritari ai companiei şi recunoaşte că ar vinde compania dacă ar găsi cumpărător, iar suma la care se gândeşte este de peste 5 mil. euro.

Vecinul său de stand, firma Zetam, producător de mobilă din lemn masiv, spune că trăieşte din export, iar prezenţa la târg este în principal pentru clienţii din afară. "Piaţa (românească - n.red.) nu este interesată de produse din lemn masiv", a spus Şuteu Bela, reprezntantul Zetam-Plm. Compania are magazine în Cluj, Târgu-Mureş şi la fabrică la Odorheiu Secuiesc. La târg a venit cu produse pe segmentul mediu de preţ, un pat spre exemplu costând de la 700 de lei la 2.200 de lei. Franţa şi Italia sunt principalele destinaţii în care Zetam vinde, însă compania spune că livrează în mai multe zone din Europa.

Firme din Bulgaria vor să facă afaceri în România

Fat Ro, companie din domeniul distribuţiei de chiuvete, se pregăteşte să primească comenzi şi pentru modele de 200 de euro. Cu afaceri în prima jumătate a anului de 0,6 mil. lei (0,14 mil. euro) cât întregul rulaj din 2010, filiala locală a firmei Fat din Bulgaria spune că sunt clienţi care vor chiuvete portocalii şi violet şi este pregătit ca la târg să prezinte şi aceste modele. Spre deosebire de firmele din domeniu care livrează direct aceste produse, compania le livrează prin curier. În acest fel, trei depozite pe care compania plănuia să le aibă în România nu au mai făcut sens.

La târgul de mobilă de la Romexpo participă extrem de puţine firme, printre care nu se găseşte niciunul dintre marii jucători din industria mobilei, o piaţă de peste 900 mil. euro anual.

Săptămâna viitoare va mai avea loc o expoziţie din industria mobilei, Salonul Internaţional de Mobilă, Echipamente şi Accesorii, organizat la Romaero Bănea­sa de Euroexpo Trade Fairs şi Asociaţia Producătorilor de Mobilă din România (APMR).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO