Eveniment

Constructorii nu mai fac faţă ninsorilor: Şi dacă aveam 4.000 de utilaje de deszăpezire pe judeţ, nu rezolvam nimic. E infernal

Constructorii nu mai fac faţă ninsorilor: Şi dacă aveam 4.000 de utilaje de deszăpezire pe judeţ, nu rezolvam nimic. E infernal

Autor: Andreea Neferu

14.02.2012, 00:05 684

Cele două autostrăzi care conectează Capitala de restul ţării, precum şi alte 45 de drumuri naţionale erau închise ieri seară pe fondul ninsorilor şi al viscolului. Şapte judeţe din estul ţării erau izolate complet, toate drumurile naţionale fiind blocate. Deşi susţin că au aproape toate utilajele mobilizate pe teren şi că lucrează la foc continuu pentru a asigura deblocarea şoselelor, constructorii spun că eforturile de deszăpezire nu sunt încă vizibile pentru că ninsoarea continuă şi viscolul reface nămeţii.

Constructorul băcăuan Spedition UMB, controlat de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, susţine că în prezent are mobilizate peste 500 de utilaje de deszăpezire în estul ţării, una dintre cele mai grav regiuni afectate de viscol.

"Momentan nu putem face nimic, unde a fost deszăpezit, se înzăpezeşte la loc, iar în judeţe precum Vrancea şi Galaţi situaţia e destul de gravă. Este groaznic, infernal. În prezent avem 512 utilaje pe toată regionala Iaşi, deşi contractul era de 430. Lucrăm zi şi noapte, însă, spre exemplu, şi dacă ar exista 4.000 de utilaje numai în judeţul Vrancea şi tot nu ar putea rezolva situaţia: tot ce se face nu are niciun efect până nu se opreşte ninsoarea", au spus reprezentanţi ai companiei băcăuane Spedition UMB.

Compania susţine că a pus la dispoziţia CNADNR circa 80 de utilaje de deszăpezire în plus faţă de cele din contracte, fără a cere însă bani pentru închirierea lor.

"Noi am pus 80 de utilaje în plus la dispoziţia CNADNR, nu am cerut niciun ban în plus. Ţinem deschisă câte o cale pe drum (la DN 2, spre exemplu - n. red.), pentru a putea ajunge Pompierii, Salvarea, însă pentru celelalte maşini, traficul este închis. Faptul că drumurile cu probleme au fost închise a fost cel mai bun lucru", potrivit reprezentanţilor Spedition UMB.

Pe de altă parte, Florea Diaconu, omul de afaceri care controlează constructorul bucureştean Delta ACM, cu afaceri de circa 100 de milioane de euro anul trecut, spune că a oferit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) utilaje în plus pentru deszăpezire, pe lângă cele din contractele încheiate cu instituţia.

"O parte din utilajele pe care le aveam în plus le-am pus deja la dispoziţia CNADNR. Am dat 5 utilaje la Craiova. Nu prea mai avem disponibile altele, având în vedere că pe drumurile pe care avem deja contracte încheiate, trebuie să avem şi rezerve, în cazul în care se strică. Trebuie să avem circa 10% rezerve în plus faţă de utilajele pe care le punem la dispoziţie prin contract", spune Florea Diaconu.

Compania deţine circa 400 de utilaje, însă Diaconu susţine că nu toate pot fi folosite pentru deszăpeziri. "Nu toate sunt pregătite pentru deszăpeziri, nu au lamele necesare pentru aşa ceva."

Antreprenorii din construcţii au pus la dispoziţia CNADNR 64 de utilaje de deszăpezire în plus faţă de cele din contractele încheiate de instituţie, a anunţat ieri noul ministru al transporturilor, Alexandru Nazare.

"În momentul de faţă (ieri la prânz - n. red.), CNADNR are 64 de utilaje suplimentare, puse la dispoziţie gratuit de antreprenorii din domeniul construcţiilor pentru regionalele Bucureşti şi Constanţa şi suntem în discuţii pentru a dispune de mai multe. În ceea ce priveşte judeţele cele mai afectate, pentru judeţul Vrancea avem 21 de utilaje grele suplimentare, iar pentru judeţul Buzău alte 9", a declarat Alexandru Nazare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO