Eveniment

Creatoarea I.D. Sarrieri: Am refuzat o oferta de peste 75 mil. euro

30.05.2006, 00:00 418

Iulia Dobrin, creatoarea brandului I.D.Sarrieri, a impus o marca romaneasca in rafturile celor mai renumiti retaileri din lume. Cea mai recenta oferta primita de Iulia Dobrin pentru a-si vinde afacerea a depasit 75 de milioane de euro, potrivit unui interviu publicat in primul numar al revistei TARGET.

Fondatoarea companiei a intrat in business-ul cu lenjerie intima inca de cand era studenta la Academia de Studii Economice, dar activitatea de retail a inceput in 1993. De la debut si pana in prezent, cand businessul I.D. Sarrieri a ajuns sa grupeze sase companii, ritmul de crestere a fost foarte rapid: in 2000 Iulia Dobrin a lansat primele modele de corsetarie sub brandul propriu, iar cinci ani mai tarziu seturile de lenjerie au ajuns de la Paris si New York pana in Noua Zeelanda. De altfel, vanzarile pe pietele externe reprezinta circa 95% din cifra de afaceri a companiei.

Iulia Dobrin spune ca vinde anual circa un milion de seturi de lenjerie, intrucat piata lenjeriei de lux nu este una de volum. Ea declara ca marja intr-o astfel de afacere, fara cheltuielile de promovare, depaseste 50%.

Preturile seturilor de lenjerie variaza de la 11 euro pe piata romaneasca, pentru un set Body Up, pana la 400-500 de euro pentru produse vandute pe pietele europene sau nord-americane.

Intr-un business in care imaginea primeaza, I.D. Sarrieri poate sa pompeze pana la 35% din totalul investitiilor in cheltuielile cu promovarea imaginii companiei. Cheltuielile pentru participarea la un targ international de moda depasesc 200.000 de euro, iar Sarrieri participa la cel putin patru astfel de targuri, anual.

Compania are doua fabrici in Bucuresti si este prezenta in peste 200 de locatii in intreaga lume, prin retaileri precum Bon Marche, Saks Fifth Avenue, Selfridges sau Henri Bendell. Sarrieri este unul din putinele branduri de lenjerie de lux care sunt prezente pe toate continentele lumii.

Referitor la ofertele pe care le primeste pentru afacerea pe care o conduce, Iulia Dobrin afirma ca nu doreste inca sa renunte, mai ales ca este implicata si emotional.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels