Exporturile au scăzut cu 40% în mai, faţă de mai 2019, o ameliorare uşoară comparativ cu căderea de 47% din aprilie, faţă de aprilie trecut. Exporturile, de 23,7 mld. euro, la cinci luni, au pierdut, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, 5,6 mld. euro (minus 19%), iar importurile, de 30 mld. euro, au fost mai mici cu 4,8 mld. euro (minus 13,5%).
Deficitul comercial a continuat însă să se adâncească, pentru că scăderea exporturilor este mai mare decât cea a importurilor. La cinci luni din an, an/an, exporturile au scăzut cu 19%, iar importurile cu 13,5% şi, astfel, deficitul comercial s-a adâncit cu 742 mil. euro (faţă de cinci luni din 2019), până la 7,3 mld. euro, cel mai mare deficit înregistrat în perioada menţionată, în ultimul deceniu.
De suferit au suferit cel mai mult sectorul auto şi cel manufacturier. În primele cinci luni din an exportul de maşini şi componente auto (46,3% din totalul exporturilor) a avut o cădere de 22,2%, adică peste valoarea generală de 19%. Importurile de maşini şi componente, de asemenea, au suferit (multe dintre importurile din România folosesc exporturilor): minus 18,4%. Sectorul manufacturier, clasificat după materie primă a avut o cădere la export de 18,4%, iar la import de 15%.
„Alte produse manufacturiere“ au avut o cădere la export de 26,4%, iar la import de 14,5%.