Eveniment

Cum va influenta criza financiara piata auto

22.09.2008, 21:37 61

Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, spune ca piata auto se va transforma in perioada urmatoare, atat producatorii, cat si consumatorii urmand sa se reorienteze spre modele impuse de noile reguli ale economiei. In conditiile in care socurile economice din sectorul financiar international a afectat fiecare sector, de la real estate la productie, piata auto urmeaza sa inregistreze in perioada urmatoare o stagnare sau chiar o scadere, in functie de rapiditatea ajustarilor.

"In functie de situatia financiara mondiala, dar si de pretul petrolului industria automobilelor va fi fortata sa treaca printr-o stagnare, cererea urmand sa se diminueze semnificativ pentru unele segmente", a spus Constantin Stroe. Potrivit unui scenariu orientat in functie de posibilitatile de consum ale populatiei si de veniturile medii, segmentul SUV-urilor urmeaza sa inregistreze cel mai mare declin.
"Consumatorul se va orienta spre automobilele de clasa mica si medie si va aparea si autolimitarea parcursului kilometric anual. Intr-un scenariu pesimist, daca litrul de combustibil va ajunge la 2 euro, nu toata lumea isi va mai permite sa mearga cu o masina", a spus Stroe.
Autolimitarea parcursului va fi impusa de o potentiala evolutie ascendenta a pretului petrolului care va reduce direct proportional numarul de kilometri pe care il va putea rula un consumator cu acelasi buget alocat achizitiei de combustibil. "In plus, cred ca ar putea aparea si noi taxe, precum cea de intrare in metropola, in Bucuresti", a completat Stroe. Un model asemanator este folosit in Marea Britanie pentru accesul cu automobilul in Londra, fiind platite anumite taxe calculate in functie de zone de interes.
"Cred ca socul american va ajuta la identificarea unor noi solutii inovatoare in domeniul auto, tehnologiile hibrid si electrice fiind printre primele", a spus Stroe. Astfel, marii producatori auto vor continua sa investeasca in anii urmatori bugete impresionante in dezvoltarea de tehnologii de propulsie cu un consum mult mai redus de energie. "Intre timp piata locala va merge in continuare spre second-hand, pana cand utilizatorul va ajunge sa se intrebe ce inseamna costul de utilizare anual, consum de combustibil mai mare, service, asigurari, impozite", a spus Stroe. Astfel, datorita faptului ca bugetele alocate achizitiilor auto sunt afectate de criza economica internationala, o mare parte a consumatorilor nu va mai considera oportuna achizitia unui autovehicul nou, cu un pret mai mare, si va merge spre piata secundara, ignorand costurile suplimentare de utilizare.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO