Eveniment

Declaraţie de forţă a RCS&RDS: Dacă LPF nu scade preţul şi nu schimbă condiţiile, nu mai licităm

Declaraţie de forţă a RCS&RDS: Dacă LPF nu scade preţul şi nu schimbă condiţiile, nu mai licităm

Autor: Adrian Seceleanu

06.04.2011, 11:35 202

Compania RCS&RDS, cel mai mare furnizor de servicii TV cuplată din România, nu va mai participa la o eventuală nouălicitaţie organizată de Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) dacădrepturile de difuzare rămase în joc nu sunt vândute într-o altăformulă şi la un preţ mai mic, a declarat pentru ZF AlexandruOprea, preşedintele companiei.

Oficialul RCS&RDS susţine că operatorul nu ar fi participatdeloc la licitaţia organizată luni de LPF din cauza preţului preamare solicitat de LPF şi a felului în care au fost împărţitedrepturile de difuzare, singurul motiv fiind prezenţa în competiţie a rivalilor de la Romtelecom.

"Din punctul nostru de vedere, a fost o totală neconcordanţăîntre preţul cerut (chiar şi numai cel de pornire) şi produsuloferit (valoare meciuri, mod de împachetare, reguli de exploatareetc.). Singurul motiv pentru care am decis ca totuşi să participămşi să licităm pentru un pachet a fost prezenţa la licitaţie aprincipalului nostru concurent actual - Romtelecom", a declaratAlexandru Oprea.

LPF a scos la vânzare 9 pachete de drepturi de difuzare, dintrecare şapte puteau fi cumpărate de RCS&RDS şi Romtelecom la unpreţ de minimum 12,9 mil. euro (plus TVA). Alte două pachete aufost scoase la vânzare la preţul de 10,5 mil. euro (plus TVA) şi auputut fi licitate doar de televiziunile ale căror emisiuni pot firecepţionate gratuit la nivel naţional.

RCS&RDS a câştigat luni pachetul numărul 1 de meciuri dinLiga I scos la licitaţie de Liga Profesionistă de Fotbal,Romtelecom pe cel de-al doilea, iar Antena 1 pe ce de-al optulea,pentru celelalte şase pachete nelicitând nimeni. Pentru că a rămascu 5 pachete nevândute, LPF a pierdut venituri de aproape 70 mil.euro.

RCS&RDS este nemulţumită şi pentru că LPF a scos la vânzarela un preţ mai mic pachetele pentru televiziunile care emit însistem terestru.

"Am fost nemulţumiţi şi de tratamentul inegal (discriminatoriu)al participanţilor - pachetul 8 oferit cu preţ mult mai mic(aproape 25%) şi cu condiţii de eligibilitate (numai free to air)care practic au eliminat concurenţa (…)".

Antena 1 a cumpărat pachetul 8 pentru 10,5 milioane de euro.

Romtelecom a criticat, după încheierea licitaţ iei, preţulsolicitat de LPF, pe care îl consideră prea mare în raport cutarifele plătite de abobaţii TV şi contextul economic.

Va participa RCS&RDS la o eventuală nouă licitaţieorganizată de LPF pentru pachetele rămase nevândute? Oprea susţinecă răspunsul va fi afirmativ doar dacă se schimbă preţul şisistemul de împachetare : "Deoarece logica de apreciere va rămâneaceeaşi, interesul nostru nu se va modifica dacă nu se modificăprodusul şi preţul".

RCS&RDS are aproximativ trei milioane de clienţi pentruserviciile de TV, iar Romtelecom aproximativ 1,1 milioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO