Eveniment

După scandalul cu Lady Gaga, Ministerul Turismului suflă şi în iaurt: a anulat vizita de documentare de 5.100 de euro a doi ziarişti străini

După scandalul cu Lady Gaga, Ministerul Turismului suflă şi în iaurt: a anulat vizita de documentare de 5.100 de euro a doi ziarişti străini

Foto Silviu Matei

Autor: Mirabela Tiron

23.08.2012, 00:03 622

Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT) anunţa la finalul lunii iulie pe propriul site că face o selecţie de oferte pentru atribuirea contractului de prestări servicii pentru vizita de documentare în România a doi ziarişti din SUA şi Canada, costul estimat în caietul de sarcini fiind de 23.000 de lei (5.100 de euro).

Pe site-ul mdrt.ro, la achi­ziţii publice, nu apare că procedura de atribuire a fost anulată, însă la solicitarea ZF cu privire la vizita celor doi zia­rişit, reprezentanţii ministe­rului au transmis că "cele două vizite la care faceţi referire au fost anulate. Prin urmare, niciun preţ estimat sau ferm nu a fost plătit în acest caz".

Reprezentanţii ministerului nu au transmis care a fost motivul anulării acestor două vizite.

Pentru vizita de documentare a ziaristei independente Jacqueline Swartz din Canada, ce urma să aibă loc în perioada 7-16 septembrie anul acesta, era estimat un preţ de 10.313 lei (2.400 euro). În programul de vizită urmau să fie incluse oraşele Bucureşti, Sinaia, Braşov, Sibiu, Sighişoara, Micloşoara. Jacqueline Swartz trebuia să fie cazată la hoteluri de patru stele, potrivit caietului de sarcini publicat pe site-ul ministerului.

Pentru vizita ziaristului american inde­pendent Peter Starr, colaborator la revistele Motorcyclist Magazine, Motorcycle Escape şi producător de filme cu moto­ciclete, însoţit de fotograful Zed Zawada, suma estimată de minister era de 13.000 de lei (2.900 de euro), după cum apare în caietul de sarcini publicat pe site-ul ministerului. Vizita de documentare a celor doi trebuia să se desfăşoare de pe 16 august până pe 25 august.

Cheltuielile aferente acestei acţiuni urmau să fie suportate din bugetul Ministe­rului Dezvoltării Regionale şi Turismului aprobat pentru anul 2012, mai exact din bani europeni în cadrul programului Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), se arată pe site-ul mdrt.ro. În acest preţ ar fi trebuit să intre o degustare de vinuri la Azuga, cazare la hoteluri de patru stele, deplasare cu motocicleta de la Bucureşti -Braşov, Curtea de Argeş, la Alba Iulia pe traseul Transalpinei, dar şi deplasare pe Transfăgărăşan.

"Practicile cu aducerea de ziarişti străini sunt vechi, însă noi, agenţiile, ne dorim de la minister să ne ajute să îi convingem pe români să îşi facă vacanţele în ţară", a spus Corina Martin, reprezentanta Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism.

Până acum Ministerul Dezvoltării Regio­nale şi Turismului (MDRT), care are un buget de 628 milioane de euro în 2012, a cheltuit un sfert de milion de euro din bani europeni pe campania de promovare a brandului turistic de ţară în cadrul festivalului B'estfest, concertului cântăreţei Lady Gaga şi a formaţiei Red Hot Chilli Peppers.

Eduard Hellvig, noul şef al MDRT, a fost dur criticat de unii proprietari de agenţii de turism pentru că a aprobat această campanie. Potrivit lui Hellvig, el a redus valoarea finanţării de la 600.000 de euro la 250.000 de euro, dat fiind că propunerea pentru această campanie s-a făcut înainte de venirea lui la conducerea ministerului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO