Eveniment

Ford mimeaza productia. 3.900 de oameni fac 3 masini pe zi la Craiova

Ford a inceput productia la Craiova, dar criza ii seteaza motoarele la minim
08.09.2009, 19:27 117

"Astazi (8 septembrie n.red.) este un punct de referinta pentruuzina Ford de la Craiova. Pentru inceperea productiei am sustinutpeste 380 de cursuri de formare pentru cei 3.900 de angajati, de lacursuri legate de industria auto la afaceri si proceseletehnologice ale Ford", a declarat Dionisio di Campos, presedinteleFord Romania.

Modelele asamblate la Craiova vor fi comercializate pe pietelecentral si est-europene, cererea din Europa Occidentala fiindacoperita de productia modelului din Turcia, care in prezentproduce si pentru SUA.

Pe piata locala au fost comercializate in primele sapte luni aleanului 163 de utilitare usoare Ford Transit Connect, in scadere cumai mult de 50% comparativ cu acelasi interval din cursul anuluitrecut. Preturile, potrivit dealerilor locali, incep de la 12.020de euro, fara TVA, iar in functie de echipare pot ajunge pana la18.000 de euro. Potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor siImportatorilor de Automobile din Romania, pe piata locala au fostinmatriculate anul acesta aproape 850 de autoutilitare Ford, maiputin cu 73% fata de anul trecut.

"Esteclar ca ne aflam intr-o perioada economica dificila si putineindustrii au fost si mai afectate decat cea auto. Acest lucruintareste importanta evenimentului de azi (ieri - n.r.). (...) Fordva reprezenta un magnet pentru investitori in regiunea Craiovei", asubliniat Mark Gitenstein, ambasadorul SUA la Bucuresti.

John Fleming, presedintele Ford Europa, nu a mai inceputdiscursul de la Craiova in engleza, ci pentru prima data a vorbitin romaneste. "Suntem aici sa sarbatorim uzina Ford de la Craiova.Astept un nou parteneriat dintre Ford si Romania care sa durezemulti ani de acum incolo", a spus Fleming in limba romana.

Fleming a subliniat faptul ca desi industria auto a scazut inprima parte a acestui an, Ford si-a majorat cota de piata si estecel de-al doilea cel mai bine vandut brand la nivel european.

In prezent la Craiova lucreaza 3.900 de angajati, atat in uzinade motoare, cat si pe liniile de asamblare.

"Vom creste numarul de angajati la 7.000 de persoane, dupa 2011atunci cand estimam ca piata auto europeana isi va reveni", asubliniat John Fleming.

La Craiova se vor asambla aproximativ 300.000 de masini si300.000 de motoare dupa 2012. Pana intr-un an, la Craiova se vaasambla si un autoturism, de clasa mica, cel mai probabil viitoareageneratie a lui Ford Fusion, Ford B-Max. In prezent modeleleTransit Connect sunt asamblate la Craiova folosind caroseriitrimise de uzina din Turcia si componente de la furnizori.

"Sectia de vopsitorie va fi finalizata inainte de finele acestuian si in primul trimestru al anului viitor uzina va fi completfunctionala. Atunci automobilele vor fi fabricate integral laCraiovai, a subliniat Fleming.

Primul automobil Ford Transit Connect va fi donat catre SpitalulMunicipal din Craiova, iar primul lot de masini va fi destinatpietei locale.

"Speram ca demararea productiei Ford in Romania sa aiba unimpact pozitiv asupra businessului Tiriac, iar prezenta Ford sacreasca pe piata romaneasca. Pentru noi este o miscare pozitiva.Ford va contribui la cresterea afacerilor Tiriac Holdings. Noisperam ca Ford sa-si majoreze cota pe piata locala", a declaratPetru Vaduva, directorul general al Tiriac Holdings, compania caredetine atat Romcar, importatorul Ford in Romania, cat si o partedintre dealerii marcii americane. De la 1 august 2010 importurilemarcii Ford vor fi preluate de catre compania nationala de vanzaria companiei, condusa de Vladimir Vosicky, fostul sef al FordCehia.

"Datorita venirii Ford si preluarii importurilor de la 1 august2010 nu mai are rost ca Romcar sa ramana o entitate independenta.Intotdeauna avem nevoie de oameni buni, iar angajatii Romcar vor fiincorporati in businessul actual", a subliniat Vaduva.

Tiriac nu am luat in calcul preluarea unei alte marci, cidoreste sa-si consolideze businessul actual.

"Odata cu venirea Ford in Romania dorim sa ne crestem lantul dedistributie. Intentia noastra este sa investim in continuare inextinderea marcii Ford si speram sa facem fata noilor produse sicotei de piata care o doreste Ford", a spus seful TiriacHoldings.

Aceste declaratii sunt sustinute si de cele ale lui Ion Tiriac,care controleaza unul dintre cele mai mari businessuri dinRomania.

"Era logic ca un producator care vine pe o piata sa preia siactivitatea de import. Dar trebuie sa ne gandim acum la totalulcelor 7.000 de locuri de munca ce vor fi create aici", a spus IonTiriac. Reteaua Ford pe piata locala este alcatuita din 38 delocatii (showroomuri), dintre care opt apartin TiriacAuto.

Ford in Romania

1935: Ford deschide uzina din Bucuresti, pe CaleaFloreasca

Mai 1936: Incepe productia modelului V8, "stramosul"actualului Mondeo

1940: Ford incepe productia doar pentru armata

1946: Uzina este nationalizata si inceteazaproductia

1992: Romcar, parte a Tiriac Holdings, preia importulmarcii Ford in Romania, sub conducerea lui Viorel Niculescu

Martie 2008: Ford preia pachetul majoritar de actiunide la Automobile Craiova

8 septembrie 2009: Demareaza productia utilitareiTransit Connect

1 august 2010: Ford va prelua oficial importurile sidistributia pe piata locala

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO