Eveniment

Francezii de la Montoupet au ales Clujul pentru investitia de 120 mil. euro

27.01.2005, 00:00 30

Compania franceza Montoupet, producatoare de componente de aluminiu pentru industria auto, a anuntat autoritatile clujene ca in consiliul de adminstratie al firmei s-a luat decizia ca viitoarea fabrica din Romania sa fie la Cluj-Napoca.
In aceste conditii, Consiliul Judetean Cluj (CJC) a anuntat ieri ca a decis atribuirea unui teren de 20 de hectare pentru realizarea noului parc industrial Tetarom 2. Din aceasta suprafata, viitoarea fabrica a Montoupet, in care vor fi investite 120 de milioane de euro, va ocupa 12 hectare.
"Reprezentantii companiei fraceze sunt asteptati la inceputul lunii viitoare pentru perfectarea contractelor si negocierea preturilor de concesionare a terenurilor", a declarat pentru ZF Transilvania directorul tehnic al Tetarom, Simion Claian. Conducerea parcului estimeaza ca aceasta investitie va determina crearea a aproape 3.000 de noi locuri de munca in Cluj.
Chiria solicitata de Tetarom pentru suprafata solicitata de firma franceza va fi de 12 eurocenti pe metru patrat, au declarat reprezentantii parcului industrial.
Contactati de ZF, reprezentantii producatorului francez nu au comentat aceste informatii pana la inchiderea editiei.
CJC este deja proprietarul a 98% din totalul actiunilor Tetarom, iar actuala decizie presupune obtinerea titlului de parc industrial pentru intreaga suprafata de teren si marirea capitalului social al SC Tetarom prin aportul in natura, demersuri care vor dura maximum 2-3 luni.
Investitia, cea mai mare pe care Montupet o face in afara Frantei, urmeaza sa fie realizata in urmatorii cinci ani. Noua fabrica va produce componente cap-cilindru, in proportie de 60%, restul de 40% din productie fiind destinata altor componente auto (sub-ansamble frana, jenti auto, tevi esapament etc.).
Cu o cifra de afaceri de 423 de milioane de euro in 2003, grupul francez detine in prezent mai multe fabrici in Franta, Spania, Marea Britanie, Canada si Mexic. Montupet este furnizor pentru marile firme constructoare de masini din Europa (Audi, Seat, Ford, Volvo, Jaguar, Renault, Saab, Peugeot, Citroen etc.). Pentru extinderea activitatii in Europa de Est, reprezentantii grupului francez au avut in vedere, pe langa Romania, si tari precum Slovacia, Bulgaria si Ucraina. Dupa mai multe vizite, au ales Romania datorita existentei unei traditii in productia de componente auto, dar si pentru ca li se ofera posibilitatea colaborarii cu intreprinderi precum Altur, Alro si Alprom din Slatina.
"Am descoperit in Romania un mediu de afaceri cu experienta intr-un domeniu care va inregistra o puternica dezvoltare in urmatorii ani, cu parteneri credibili si autoritati locale care inteleg importanta sustinerii acestor industrii", declara la finele anului trecut Didier Crozet, vicepresedintele Montupet.
In ultimii ani, Romania a atras un numar mare de producatori de piese si componente auto din vest datorita fortei de munca ieftine si calificarii bune a personalului, iar analistii apreciaza ca aceasta tendinta va continua sa se manifeste si in viitor. Peste 20 de companii europene, americane si japoneze au investit mai mult de 500 de milioane de euro in deschiderea de filiale sau sectii de productie in Romania. Timisoara, Sibiu, Cluj sunt principalele locatii alese de investitorii straini din domeniu. Cel mai prolific oras pana acum a fost Timisoara, care a atras nume precum Continental, Draexlmeier, Delphi Packard sau Dura Automotive, iar acum judetul Cluj a intrat in concurenta pentru dezvoltarea regionala.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO