Eveniment

in goana managerilor dupa timp, TARGET dezvaluie secretul puterii

30.05.2006, 00:00 33

In mijlocul sedintei de Yoga isi verifica BlackBerry-ul,

ca sa nu scape vreo stire. Asistentii lor au acces direct la e-mail. Si isi petrec jumatate din timp in avion, intre Tokio si New York.

Sefii celor mai mari corporatii din lume se lupta zilnic cu timpul. Managerii romani sunt pe acelasi front: intre e-mail si sedinte interne abia mai ramane loc pentru un pranz de afaceri. Revista lunara TARGET, care a aparut ieri pe piata, a insotit cativa mangeri romani de top pe parcursul unei zile de lucru pentru a afla care sunt secretele puterii lor.

Werner Schinhan este cel mai puternic om din Petrom, cu afaceri de 3 miliarde de euro anul trecut. Are un laptop si un telefon fara de care ar putea supravietui, dar nu ar fi productiv. De asemenea, nu pleaca nicaieri fara cardul Vodafone, care ii permite sa isi ia calculatorul si in vacante. Nu calatoreste exagerat de mult, dar merge cam de 2-3 ori pe trimestru la Viena, la sediul central al OMV. Rareori paraseste incinta cladirii pentru a manca, pentru ca nu are timp. Se intereseaza de cotatiile produselor petroliere cam o data pe zi, seara, dar se intalneste cu analistii bursieri de doua ori pe luna.

Dragos Dinu conduce A&D Pharma, cel mai important retailer de produse farmaceutice din Romania, cu vanzari anul trecut de 280 de milioane de euro. Este adeptul sedintelor programate dimineata si nicio sedinta nu dureaza mai mult de doua ore, din ratiuni de eficienta. Dupa-amiaza citeste presa locala, care il inspira. Si pentru ca este CEO la compania care grupeaza atat Sensiblu, cat si Mediplus, intercaleaza zilele cand se ocupa de acestea.

Intodeauna isi rezerva o ora pe zi pentru chestiunile urgente sau neplanificate.

Dan Ostahie a fondat Altex, liderul pietei de retail de electrocasnice care a avut afaceri de 275 milioane de euro in 2005. Are cate o sedinta saptamanala in fiecare luni dupa-amiaza, care, de asemenea, nu dureaza mai mult de 2 ore. Atunci discuta rezultatele analizelor din cadrul fiecarui departament si examineaza urgentele care au mai aparut. Ostahie spune ca ii place sa isi viziteze magazinele, dar si ale concurentei. Totusi, afirma ca nu face mistery-shopping in magazinele sale, fiindca de asta se ocupa firmele specializate care ii furnizeaza rapoarte periodice.

Dan Ostahie se descrie ca fiind foarte receptiv la tot ce inseamna retail, nu doar cel de electrocasnice.

Seful celei mai mari companii de consultanta de pe piata autohtona, Codrut Pascu, doarme cate 4-5 ore pe noapte si are programul in acest fel cam de zece ani incoace. Pascu merge la Viena trimestrial pentru intalnirea regionala a Roland Berger. O data pe an are o intrevedere cu Roland Berger insusi, adica fondatorul companiei. Stilul lui de a face afaceri presupune un contact permanent cu clientii, si stabilirea unei relatii pe termen lung. 70%-80% din clientii Roland Berger sunt "repeat clients", adica clienti care revin, si Pascu spune ca tine foarte mult la acest stil de lucru.

Sefa AIG New Europe Fund, Doina Popescu, administreaza investitii de peste 80 de milioane de euro, si a condus consortiul de investitori care a vandut 23,3% din Orange catre France Telecom, pentru mai mult de 400 de milioane de euro.

Ziua ei de lucru inseamna o succesiune de conference call-uri cu New Yorkul, Varsovia si cu Asia. Fondul de investitii pe care il conduce lucreaza la nivel global, si cand trebuie sa impaci patru fusuri orare este mai greu de gasit o solutie convenabila pentru toata lumea. Echipa cu care lucreaza inseamna trei oameni, "pentru ca asa e in private equity, nu e nevoie de multi oameni", dupa cum spune Popescu.

Florentin Banu, care a fondat si vandut deja doua afaceri pentru mai mult de 15 milioane de euro, calatoreste foarte des, desi deplasarile sale nu dureaza mai mult de trei-patru zile. Nu are un program fix de lucru, iar investitiile sale le considera adevarate pasiuni.

Desi se considera un dezordonat, Banu admite ca are drept coordonate fixe laptop-ul si actele personale. Recunoaste ca telefonul mobil a devenit indispensabil si ca primul lucru pe care il face cand se trezeste este sa rezolve telefonic o parte din problemele zilei.

Seful Brau Union, Edwin Botterman, conduce o companie care vinde bere de peste 160 de milioane de euro pe an. Nici el nu are un sablon al zilei de lucru, dar mizeaza mult pe vizitele la fabricile din teritoriu. Nu paraseste biroul decat atunci cand lista de e-mailuri din Inbox reuseste sa incapa pe ecran.

Botterman spune ca in industria berii trebuie sa fii deschis, dar pentru ca nu are un secret pentru eliberarea de stres, foloseste berea ca un pretext social.

andreea.paun@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO