Liviu Dragnea a declarat că i-a cerut ministrului transporturilor Răzvan Cuc să discute cu reprezentanţii CNAIR şi CFR Infrastructură pentru ca aceştia să înceapă să lucreze în regie proprie, precizând că durează foarte mult procedurile pentru construirea autostrăzilor şi a liniilor de cale ferate.
„I-am cerut domnului ministru al transporturilor să vorbească cu cei de la Companie (CNAIR – n. red.) să se gândească în mod serios în ce măsură ÅŸi cât de repede poate Compania NaÅ£ională de Drumuri să înceapă să lucreze în regie proprie, inclusiv autostrăzi. De prea mulÅ£i ani în România companiile ÅŸi în special companiile mari străine încasează foarte mulÅ£i bani pe claim-uri ÅŸi kilometrii de autostradă sunt mai puÅ£ini decât banii care sunt alocaÅ£i de către statul român ÅŸi inclusiv din fonduri europene. Nu mai vorbesc de faptul că se stă doi, trei, patru ani, până când se termină procedurile de achiziÅ£ie ÅŸi după patru ani trebuie din nou să se refacă studiile de fezabilitate ÅŸi datele de proiectare pentru că s-au schimbat lucrurile în patru ani“, a afirmat Liviu DragÂnea, într-o conferinţă de presă susÅ£inută duminică la Târgu-Jiu, unde au avut loc alegerile pentru orgaÂnizaÅ£ia PSD Gorj.
„Sper ca noul ministru al transporÂturilor să miÅŸte rapid lucrurile în direcÅ£ia asta pentru că avem bani, avem dorinţă, avem plan, sunt proiecte, doar trebuie să se procedeze rapid la aceste execuÅ£ii. Dacă iar stăm ani de zile în proceduri ÅŸi de ce se întârzie foarte mult? Pentru că se contestă companiile între ele ÅŸi ce spun: «Fac o contestaÅ£ie, că poate data viitoare câştig eu». Noi nu putem să rămânem prizonierii acestor lăcomii. Vrem să facem autostrăzi“, a completat Dragnea.
Liderul PSD a adăugat că a discutat cu Răzvan Cuc şi i-a transmis să procedeze la fel şi în cazul CFR Infrastructură, pentru ca ritmul construirii de cale ferate să fie mai alert.
„De asemenea, i-am spus domnului ministru să se gândească să procedeze în acelaşi fel şi la CFR Infrastructură. Este nevoie de cale ferată în România, dar în ritmul de astăzi, dacă păstrăm acelaşi ritm, nici copiii noştri nu o să poată reface calea ferată din România. Trebuie măsuri rapide, decizii rapide, o altă abordare. Şi CFR Infrastructură poate să înceapă un program de dotare cu mijloace mecanice, utilaje, cu instalaţii, ca să poată să înceapă pe anumite sectoare de cale ferată să lucreze în regie proprie. În România există specialişti, dar din păcate nu sunt folosiţi sau sunt în anumite companii care nu au ca obiect major dezvoltarea unitară a României, ci profitul. Ceea ce nu e de condamnat. Până la urmă de condamnat poate să fie dacă statul român nu reacţionează şi nu ia măsuri serioase“, a conchis Dragnea.