Eveniment

Începe cu o amânare. Compania de drumuri: A1 Piteşti-Sibiu ar putea fi gata la finalul anului 2021

Începe cu o amânare. Compania de drumuri: A1...

Autor: Bogdan Alecu

17.02.2016, 00:05 2482
Autostrada A1 Piteşti-Sibiu, cel mai aşteptat proiect de infrastructură la nivel naţional, va fi gata cel mai probabil la finalul anului 2021, în contextul în care luna trecută ultimul termen dat de compania de drumuri era anul 2020.

„Am analizat în amănunt evoluţia proiectului şi finalizarea întregului proiect între Piteşti şi Sibiu, iar construcţia acestuia va fi gata la finalul anului 2021. Capetele autostrăzii, loturile 1 între Piteşti şi Curtea de Argeş şi lotul cinci vor fi gata în 2020“, a declarat pentru ZF Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). El a preluat con­ducerea la începutul lunii decembrie.

CADNR a anunţat că va constitui un colectiv de lucru care să revizuiască şi să actualizeze studiul de fezabilitate pentru autostrada Piteşti-Sibiu de 116 kilometri. Pentru acest tronson de autostradă a mai fost făcut doar un singur studiu de fezabilitate, în 2008, însă avizele luate pentru respectivul studiu au expirat. Sibiu-Piteşti este una dintre cele mai aşteptate autostrăzi din România, inclusiv de către cea mai mare companie din România, Dacia, care este şi cel mai mare exportator la nivel naţional. Lucrările ar urma să înceapă în 2016, întâi 10 kilometri dintre Sibiu şi Boiţa şi 31 de kilometri dintre Piteşti şi Curtea de Argeş.

Potrivit Master Planului pentru Transporturi, costul pe kilometru pentru cele două tronsoane variază între 6 şi 8,7 milioane de euro. Sibiu-Piteşti este singurul tronson care lipseşte din autostrada care ar urma să lege graniţa de vest a ţării cu Capitala şi, mai departe, cu Portul Constanţa. Toate celelalte tronsoane fie au fost finalizate, fie sunt în lucru şi ar trebui să fie gata în acest an sau cel târziu anul viitor.

Costurile cu acest proiect, în lungime de 116 kilometri, sunt estimate la 2 miliarde de euro, din care 85% sunt fonduri europene nerambursabile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO