Eveniment
Lockdown-ul din 2020, după ce frenezia cumpărăturilor trecuse, se reflectă acum în cifre: consumul a crescut precum Făt-Frumos în aprilie 2021, cu 43%
♦ Toate segmentele sunt pe plus, ritmul de creştere variind însă puternic, de la 7,7% în cazul magazinelor online (indiferent de tipul de produse din ofertă) la 568% în cazul retailerilor de modă care anul trecut aveau obloanele trase în malluri şi în majoritatea spaţiilor stradale ♦ În aprilie 2020, restricţiile dure de circulaţie au făcut ca pentru anumite segmente de comerţ online-ul să fie singurul canal funcţional ♦ În offline au fost deschise cu un program relativ normal magazinele alimentare şi farmaciile.
Cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pentru consum, a crescut cu 42,8% în aprilie 2021 versus aceeaşi lună din anul anterior. Este cel mai alert ritm din ultimii opt ani, cele mai recente date strânse de ZF. Ba chiar este de peste două ori mai rapid ca în orice altă lună.
Evoluţia poate fi pusă pe seama faptului că aprilie anul trecut a fost prima lună - şi singura - întreagă cu lockdown. Mai exact, mallurile şi centrele comerciale au fost închise, multe dintre magazinele stradale au tras şi ele obloanele, iar autorităţile le-au cerut oamenilor să se deplaseze doar din motive de strictă necesitate. Iar când venea vorba de cumpărături, ei trebuia să meargă la magazinul cel mai apropiat de casă. În aprilie 2020 singurii comercianţi cu program relativ normal au fost retailerii alimentari şi reţelele de farmacii, magazine considerate a vinde produse de strictă necesitate. Pentru toţi ceilalţi jucători - de modă, cosmetice, mobilă, electro-IT sau bricolaj - existau la acel moment multe semne de întrebare privind modul de funcţionare. De aceea, pentru anumite segmente de comerţ online-ul a ajuns să fie singurul canal funcţional în aprilie anul trecut.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban