Eveniment

Majorarea preturilor a urcat vanzarile de ciment ale Lafarge cu 30%rilor a urcat vanzarile de

09.11.2008, 18:47 18

Grupul francez Lafarge, cel mai mare producator de ciment de pe piata locala, a inregistrat in primele noua luni o crestere de 30,4% a vanzarilor de ciment pe piata locala comparativ cu perioada similara a anului trecut, circa 14,8% din crestere provenind din majorarea preturilor, potrivit raportului financiar al companiei.

La inceputul anului, toti cei trei producatori de ciment de pe piata locala Lafarge, Holcim (Elvetia) si HeidelbergCement (Germania) au operat majorari de preturi pe fondul cresterii costurilor de productie.
Avansul in volum al vanzarilor s-a ridicat la 15,6% in primele noua luni, ritm care se incadreaza in intervalul de 15-20% previzionat la inceputul anului. Lafarge Ciment, subsidiara locala a grupului francez si-a bugetat pentru 2008 o crestere a cifrei de afaceri de circa 10-15% in Romania, ceea ce ar putea duce afacerile diviziei la nivel local la circa 375 mil. euro, insa avand in vedere evolutia la noua luni, estimarile initiale ar putea fi depasite. Contactati de Ziarul Financiar, reprezentantii Lafarge nu au dorit sa ofere comentarii suplimentare.
Lafarge are in derulare un program de investitii in valoare de 90 mil. euro, pana in 2010, in extinderea capacitatilor de productie. In urma investitiilor, capacitatea de productie va ajunge la circa 5,5 mil. tone pe an (actuala capacitate instalata, care nu poate fi utilizata in totalitate in lipsa unor lucrari de modernizare). Investitiile Lafarge, atat cele de capital cat si cele industriale, au ajuns la circa 500 mil. euro in toate cele trei businessuri in care activeaza: ciment, betoane si agregate si gips-carton.
Grupul francez este prezent pe piata prin companiile Lafarge Agregate Betoane, Lafarge Ciment si Lafarge Arcom Gips, care au realizat anul trecut o cifra de afaceri totala de circa 400 mil. euro.
Lafarge a inregistrat in primele noua luni vanzari de 1,4 mld. euro in Europa Centrala si de Est, in urcare cu 29% fata de perioada similara din 2007, compania mentionand ca operatiunile din Romania au avut o evolutie buna, datorita noilor capacitati de productie si reducerii costurilor. La nivel mondial, vanzarile au urcat cu 8%, pana la 14,4 mld. euro, iar profitul operational a avansat cu 14%, pana la 2,8 mld. euro.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO