Eveniment

Marketingul direct, o piata de 10 mil. euro

22.08.2006, 20:00 22

Piata romaneasca de marketing direct a atins anul trecut
10 mil. euro, cu 75% mai mult decat nivelul inregistrat in 2004, acest segment fiind unul dintre domeniile cu cel mai rapid ritm de crestere din Romania.
"Subdomeniile cu cresterea cea mai mare au fost: vanzarea prin corespondenta, cu o crestere de 127% si creatia si strategia de marketing direct, cu o crestere de 79%", potrivit datelor Asociatiei Romane de Marketing Direct (ARMAD).
Cea mai mare pondere in aceasta piata este detinuta de promotiile fullfilment - 15,3% (1,649 mil. euro), urmate de mailingul adresat - 13,9% (1,5 mil. euro), vanzarea prin corespondenta - 13,2% (1,422 mil. euro), administrare si brokerage de baza de date - 11% (1,189 mil. euro), teleservices - 9,5% (1,031 mil. euro), creatie si consultanta in marketing direct - 9,6% (1,04 mil. euro) si letterbox marketing - 3,8% (405.000 de euro). Restul de 23,7% sunt reprezentate de alte servicii de marketing direct.
In Romania, sunt in prezent peste 20 de firme de marketing direct care sunt membre in cadrul ARMAD, asociatie fondata in 2003. Marketingul direct se afla in perioada pionieratului in Romania, dar cresterile din ultimii ani au demonstrat ca acest tip de business poate reprezenta o solutie pentru companiile care vor sa-si cunoasca indeaproape clientii.
Marketingul direct reprezinta doar 4% din valoarea advertisingului conventional, comparativ cu alte state europene in care ponderea ajunge la 60-70%, potrivit lui Ioan Coaca, directorul OPS, unul dintre principalii jucatori de pe piata.
Potrivit companiilor din domeniu, decalajul foarte mare intre marketingul direct si publicitatea conventionala se va reduce in urmatorii ani, studiile din domeniu aratand ca publicul este tot mai receptiv la aceasta forma de promovare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO