Eveniment

Ministerul Transporturilor privatizează CFR Marfă la preţ de fier vechi

Ministerul Transporturilor privatizează CFR Marfă la preţ de fier vechi

Autor: Andreea Neferu

03.02.2013, 21:40 1116

Cele 39.000 de vagoane şi 900 de locomotive ale operatorului de stat CFR Marfă ar putea fi vândute la fiare vechi cu circa 148-151 de mi­lioane de euro, adică puţin mai mult decât suma la care Ministerul Transporturilor evaluează compania în procesul de privatizare, potrivit calculelor ZF.

 

La o evaluare în funcţie de activitatea com­petitorilor săi, compania CFR Marfă ar trebui să valoreze circa 500-600 de milioane de euro.

 

Statul speră să încaseze cel puţin 268,75 de milioane de lei (61,5 mil. euro) din vânzarea pa­chetului de 51% din acţiunile CFR Marfă, potrivit proiectului de hotărâre de guvern pentru aprobarea bugetului propriu de veni­turi şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013, citat de Mediafax. Cu alte cuvinte, întregul pachet de acţiuni al CFR Marfă ar valora 123 de milioane de euro.

 

"Întrebarea care se pune este dacă pe lângă cele circa 60 de milioane de euro pentru pachetul de 51% din acţiuni, viitorul acţionar va prelua şi datoriile CFR Marfă. Dacă se adaugă şi obligaţia ca datoriile să fie stinse de noul acţionar, atunci preţul ar fi mult mai rezonabil", a spus Ştefan Ro­şeanu, consultant în industria feroviară şi fost director al CFR Călători. CFR Marfă avea la finalul lui 2011 datorii totale de 1,8 mld. lei (425 mil. euro), potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe.

 

O locomotivă are în general 80-100 de tone, iar din această greutate circa 80% este refolosibilă prin predarea la fier vechi, în timp ce un vagon de marfă are în medie 15 tone, fiind aproape în totalitate refolosibil, potrivit lui Roşeanu. În contextul în care o tonă de fier vechi se cumpără cu 1.000 de lei (230 de euro), potrivit companiilor care colectează deşeuri feroase, iar CFR Marfă are în parcul propriu 900 de locomotive şi 39.000 de vagoane, potrivit Mediafax, rezultă că numai materialul rulant aflat în portofoliul CFR Marfă ar putea fi vândut la fier vechi cu 148-151 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF.Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO