Eveniment

Numarul doi in Renault: Vanzarile Dacia vor creste cu 50% in Europa

04.03.2010, 00:00 19

Vanzarile marcii Dacia vor creste cu aproximativ 50% la niveleuropean pe termen mediu, a declarat la Geneva Patrick Pelata,directorul operational al constructorului auto Renault si numaruldoi in companie dupa Carlos Ghosn.

Potrivit datelor furnizate de producatorul auto, vanzarile Daciaar putea ajunge in urmatorii 2-3 ani aproape de 500.000 de unitatianual, dupa ce in 2009 au depasit 310.000 de unitati.

"Suntem destul de optimisti in ceea ce priveste marca Dacia sicredem ca poate creste cu 50% in Europa, cel putin. Trebuie stiutinsa ca la Pitesti se construiesc masini si pentru OrientulMijlociu sau Africa de Nord. Deci la un moment dat va exista orepartizare a sarcinilor intre Pitesti si Tanger - Maroc", a spusPelata, lasand sa se inteleaga ca in cativa ani fabrica ceasambleaza modele Logan in Maroc va deveni un furnizor importantpentru Europa, dupa cum este uzina din Mioveni in prezent.

Pelata a precizat ca Duster, cel mai nou model Dacia, care ainceput sa fie dezvoltat in 2005, reprezinta instrumentul prin caremarca romaneasca va castiga cota de piata si va patrunde pe pietenoi (cum va fi Marea Britanie din 2012), urmand ca viitoarelemodele ale gamei sa consolideze rezultatele.

"Cred ca Duster va avea rezultate bune pe toate pietele, pentruca are toate calitatile necesare", a mentionat si Carlos Ghosn,presedintele Renault-Nissan, in cadrul discursului tinut la standulde prezentare Dacia de la Salonul Auto de la Geneva.

Duster destinat comercializarii in Marea Britanie este posibilsa fie produs tot la Mioveni, o alternativa fiind uzina din Cenai,India. Gama Dacia Logan ar putea cuprinde, potrivit directoruluioperational al Renault, pana la 10 modele, care vor aduce clientidin mai multe segmente, inclusiv din potentialii clienti care nugasesc in gama Renault un cross-over ieftin precum Duster.

Potrivit reprezentantilor Renault, viitoarele modele alefamiliei Logan se afla deja in dezvoltare.

"Lucram la noile modele, dar este prea devreme sa stim volumulinvestitiilor implicate. Cand am inceput proiectul Logan, in2001,

l-am aplicat pentru o singura uzina, dar acum trebuie sa ilimplementam in mai multe fabrici. Este vorba despre o altaconceptie de industrializare", a spus Pelata. Investitiile Renaultin Romania pentru dezvoltarea Logan sau a unor proiectecomplementare se ridica la peste 1,2 mld. euro pana in prezent."Noile modele trebuie sa fie mai bune decat actualul Logan. Suntconstructori care scot modele similare. Toyota pregatesteAntiLoganul, care va fi fabricat in China, Thailanda, Brazilia siRusia. Trebuie sa ne pregatim", a spus Pelata.

Viitoarele modele ce vor fi produse sub marca Dacia vor includemodificari de design importante, iar dupa lansarea Duster, acesteproiecte vor reprezenta "principalul santier la uzina Dacia".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO