Eveniment

Orban: Mutarea zborurilor low-cost de pe Baneasa este o hotarare care vizeaza un interval de 3-7 ani

21.09.2008, 19:56 58

Astfel, speculatiile referitoare la transformarea aeroportului Baneasa intr-un proiect imobiliar nu au intarziat sa apara. Cele 180 de hectare de teren pe care se intinde aeroportul Baneasa ar putea constitui obiectul unei tranzactii de proportii, avand in vedere ca mai multi oameni de afaceri importanti au suprafete mari de terenuri in zona, precum Gabriel Popoviciu, Gigi Becali, Dan Voiculescu sau Ion Tiriac.

Inclusiv compania de reparatii aeronave Romaero are in zona terenuri de circa 220 de milioane de euro, potrivit raportului anual publicat pe bursa, si are mai multe proiecte de valorificare a activelor, asociindu-se atat cu Blue Air, companie low-cost controlata de Nelu Iordache, cat si cu hotelul Phoenicia, aflat in proprietatea omului de afaceri Mohammad Murad.
Tariceanu a declarat joi ca i-a cerut ministrului transporturilor Ludovic Orban sa inceapa procedurile aferente transferarii traficului low-cost pe Otopeni ca urmare a poluarii fonice din zona. Potrivit lui Tariceanu, aeroportul Baneasa va fi utilizat doar pentru zborurile de business.
"Nu se va intampla nimic in momentul de fata cu aeroportul Baneasa. Este o hotarare care vizeaza un interval de trei pana la sapte ani. Eu trebuie sa prezint un proiect in circa trei saptamani referitor la modul in care se va dezvolta Bucurestiul in urmatoarea perioada", a declarat pentru ZF Ludovic Orban, ministrul transporturilor. Partea de nord a Capitalei s-a extins foarte mult in ultimii ani, reprezentantii de pe piata imobiliara fiind de parere ca desfiintarea aeroportului ar creste pretul zonei si ar incuraja dezvoltarea acesteia.
"Prezenta aeroportului Baneasa afecteaza dezvoltatorii pentru ca exista niste restrictii. De exemplu, nu se pot construi cladiri foarte inalte sau de beton. In prezent un metru patrat in zona este 1.000-1.500 de euro, iar daca aeroportul ar fi desfiintat pretul ar ajunge la 1.500-2.000 de euro", a spus Laurentiu Badea, reprezentant al Epsilon Imobiliare. Astfel, terenul pe care este in prezent aeroportul Baneasa ar putea depasi trei miliarde de euro.
Inca de anul trecut a fost pusa problema transformarii aeroportului Baneasa in aeroport de lux, intrucat este mai aproape de oras decat Otopeniul. Mutarea traficului de pe Baneasa pe Otopeni presupune insa costuri in plus pentru operatori, taxele fiind semnificativ mai mari.
"Inchiderea aeroportului ar fi surprinzatoare dupa ce s-au investit atatia bani in el. Sunt multe orase mari care au un aeroport de oras. Pentru a proteja locuitorii din zona autoritatile au acreditat anumite tipuri de aeronave, care produc mai putin zgomot si au stabilit un orar de zbor", a spus Dan Grigorie Tanase, consultant in cadrul companiei de consultata AT Concepts.
Aeroportul Baneasa din Capitala a avut o crestere impresionata in ultimii ani, triplandu-si anul trecut traficul comparativ cu 2005, pana la un milion de pasageri. Dezvoltarea accelerata a aeroportului a venit pe fondul intrarii unor noi companii low-cost si al dezvoltarii celor prezente. De pe Baneasa zboara Blue Air, cel mai mare operator low-cost local, precum si Wizz Air sau MyAir. De pe aeroportul Baneasa se opereaza circa 25 de zboruri zilnice.
Companiile care opereaza zboruri charter de business opereaza in medie unul-doua zboruri pe zi, potrivit ultimelor informatii disponibile. Cele mai importante companii de profil sunt Tiriac Air, care dispune insa de pista proprie, Eurojet, parte a grupului Rompetrol, NetJets - compania de zboruri private de lux a lui Warren Buffett sau Jetran Air, compania de chartere achizitionata recent de Ovidiu Tender.
In afara de mutarea traficului pe Otopeni, exista si solutia unui nou aeroport in sudul Capitalei, la Adunatii Copaceni. "S-a emis o hotarare de guvern prin care putem sa realizam studiul de fezabilitate pentru un aeroport la Adunatii Copaceni", a mai spus Orban.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO