Eveniment

Piata bucuresteana de publicitate outdoor, evaluata la 18-20 mil. euro

17.11.2005, 21:18 21

Valoarea pietei bucurestene de publicitate outdoor se ridica la 18 - 20 mil. euro, potrivit estimarilor facute de Mihai Ghyka, presedintele International Advertising Association (IAA), asociatie care reprezinta interesele principalilor agentii de media si publicitate.

El a mai precizat ca piata simte nevoia unui demers de "autoreglare" pentru ca raspandirea afisajelor publicitare s-a facut intr-un mod haotic.

"Astazi avem un Bucuresti in care publicitatea se face haotic, pierzand in eficienta, in impact, si afectand Capitala din punct de vedere estetic. Bucurestiul trebuie sa aiba un outdoor demn de o capitala europeana", a declarat Ghyka.

Afirmatiile sale au venit in contextul in care Primaria Municipiului Bucuresti a anuntat ca, incepand de azi, va initia o campanie de demontare a tuturor afiselor publicitare postate ilegal.

"Intr-o prima faza, actiunea va viza acele afise care acopera monumentele istorice, iar mai departe tot ceea ce inseamna afisaje", a precizat primarul general al Caapitalei, Adriean Videanu. El a adaugat ca cele mai multe dintre aceste suporturi publicitare nu sunt amplate legal, nefiind autorizate sau fiind autorizate in mod ilegal. Videanu nu a putut oferi detalii privind numarul sau procentul amplasamentelor outdoor aflate in aceasta situatie.

Potrivit edilului Capitalei, pana la jumatatea anului viitor va fi elaborat - impreuna cu IAA, firmele de publicitate si Ordinul Arhitectilor din Romania - un set de reglementari in privinta publicitatii outdoor.

Primarul Bucurestiului a apreciat ca incasarile autoritatilor locale din publicitate reprezinta prea putin fata de ceea ce inseamna publicitatea din Bucuresti in acest moment. Potrivit lui Videanu, municipalitatea incaseaza 8-10%. liviu.alexandrescu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO