Eveniment

Plus 18% la plăţile online cu cardul

Plus 18% la plăţile online cu cardul

Foto Shutterstock

Autor: Adrian Seceleanu

08.07.2011, 00:02 354

Volumul plăţilor online a ajuns la nivelul de 80,5 milioane deeuro în primele 6 luni ale anului, în creştere cu 18% faţă deaceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce numărul tranzacţiilora cunoscut o creştere uşoară, de 8%, înregistrându-se aproape 1,3milioane de tranzacţii, conform statisticilor Romcard. PlatformaePayment a procesat peste 1 milion de tranzacţii cu un volum de71,2 milioane de euro, numărul persoanelor care au ales săplătească online prin ePayment crescând cu 10% faţă de aceeaşiperioadă a anului trecut, conform unui anunţ al companiei.

Plăţile online sunt dominate în continuare de comenzile pentruachiziţionarea de pachete turistice şi bilete de avion, platafacturilor la utilităţi, servicii şi telecomunicaţii. Spredeosebire de media de creştere a întregii pieţe, în primele 6 luni,au existat domenii care au evoluat cu peste 30%. Astfel, sectorulserviciilor (acces la conţinut, hosting, asigurări etc.) aînregistrat o creştere de 63% a numărului de tranzacţii faţă deaceeaşi perioadă a anului trecut, vânzările pentru produse IT&Cau crescut cu 37%, segmentul vânzării de flori a crescut cu 28%,iar cărţile cu 26%. Se remarcă de asemenea sectorul ONG, tot maimulte organizaţii neguvernamentale introducând opţiunea de donaţiionline, fapt ce a dus la o creştere de 27% a numărului acestora",conform datelor prezentate de ePayment.

"Dacă până acum vorbeam de creşteri în special în domeniile«vedetă» ale industriei, evoluţia înregistrată de segmente precumcel social, de flori, cărţi, cadouri arată că utilizatorii apeleazăla plata online pentru cumpărături uzuale, de zi cu zi. Este unsemn bun pe care ni-l transmite piaţa, iar această direcţie trebuiesusţinută şi încurajată de toţi jucătorii din industrie", declarăDaniel Nicolescu, CEO ePayment, PayU Group.

Pentru a încuraja plata online, compania a lansat în luna mai înparteneriat cu ING plata online prin internet banking cu confirmareimediată, vizând astfel segmentul clienţilor care cumpără online,dar preferă să utilizeze aplicaţia băncii, cu care deja s-auobişnuit.

În ceea ce priveşte distribuţia tranzacţiilor, lunile în cares-au înregistrat cele mai multe tranzacţii au fost: mai - cu186.000 de tranzacţii şi, surprinzător, ianuarie, tradiţional lunacea mai slabă - cu 183.000 de tranzacţii, ambele fiind luni în careePayment, în parteneriat cu MasterCard, a derulat campanii deîncurajare a plăţilor online şi de fidelizare a utilizatorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO