Eveniment

Pro TV a preluat radiourile Pro cu 13 mil. euro

18.04.2008, 20:39 28

Compania Pro TV a achizitionat de la grupul MediaPro licentele audiovizuale si alte active ale Companiei de Radio Pro srl, care detine posturile de radio Pro FM si Info Pro, intr-o tranzactie de 47,2 mil. lei (13 mil. euro).
Tranzactia a fost anuntata ieri de catre Central European Media Enterprises (CME), grupul american care controleaza 95% din actiunile companiei Pro TV (care detine posturile de televiziune Pro TV, Acasa TV, PRO Cinema, Pro TV International, sport.ro si MTV Romania).
"Suntem foarte incantati ca am reusit sa achizitionam posturile Companiei de Radio Pro si sa ne extindem astfel pe segmentul tanar al pietei din Romania cu o afacere profitabila din punct de vedere financiar pentru actionarii nostri. Combinatia dintre MTV Romania, site-urile noastre lider de piata si posturile Companiei de Radio Pro va intensifica strategia noastra transmedia si ne va permite sa oferim o paleta variata de public pentru advertiseri", a declarat Michael Garin, directorul executiv (CEO) al CME.
Adrian Sarbu, actionar al companiei Pro TV si directorul operational (COO) al CME, a afirmat: "In cadrul grupului MediaPro, businessul Radio Pro s-a dezvoltat din anul 1993 si a generat o serie de branduri care in prezent pot sustine cu succes dezvoltarea noului canal de televiziune achizitionat de CME, MTV Romania. De asemenea, pe viitor dorim sa ne extindem, prin radio, strategia transmedia si in alte teritorii CME. Cu un post de radio matur, precum Pro FM, care opereaza in valori EBITDA (profit operational) similare celor mai de succes canale TV ale CME, consideram ca acest tip de media reprezinta un plus pentru businessul nostru".
Florin Alexandrescu, directorul operational (COO) al Mediapro, a declarat, la randul sau: "MediaPro a facut aceasta tranzactie cu partenerul strategic CME, iar banii obtinuti vor fi investiti in proiectul de dezvoltare al Mediapro in alte teritorii din Europa Centrala si de Est".
Pro FM, brandul cu cea mai mare notorietate construita si consolidata in cei 15 ani de prezenta pe piata radio din Romania si care detine la nivel national o cota de piata de 7% din publicul cu varste curprinse intre 15 si 35 de ani, si Info Pro, postul national de infotainment aflat in continua crestere din 2004, se alatura companiei Pro TV. Strategia lor comuna include dezvoltarea pe internet si expansiunea pe publicul tanar.
Cristian Schnebli, director general al Companiei de Radio Pro, a declarat: "Integrarea radiourilor in ProTV S.A reprezinta unirea brandurilor cu cea mai mare notorietate de pe piata media din Romania: ProFM - cel mai puternic brand radio din Romania, ProTV - lider de televiziune si MTV - cel mai puternic brand de televiziune muzicala din lume. Impreuna, vom deveni cel mai important factor decizional in materie de hit-uri. De asemenea, vom continua sa ne dezvoltam pe partea de online. www.profm.ro este primul site al unui radio comercial unde vizitatorii pot accesa 5 streamuri diferite: ProFM, ProFM DANCE, ProFM Alternative, ProFM Black si ProFM Love. Strategia de dezvoltare on line a Companiei de Radio Pro a fost determinata de necesitatea ascultatorilor ProFM de a auzi din ce in ce mai multe piese dintr-un anumit gen muzical, genuri muzicale pe care ProFM le-a promovat de-a lungul timpului. In scurt timp, toate genurile muzicale isi vor gasi un corespondent intr-un stream pe site-ul ProFM".
CME este cel mai mare trust media din Europa Centrala si de Est. Fondat in 1994 de catre omul de afaceri american Ronald Lauder si partenerii sai, compania are in portofoliu 15 canale de televiziune in sase tari: TV Nova si Galaxie Sport in Cehia, Pro TV, Pro TV International, Acasa, Pro Cinema, Sport.ro si MTV in Romania, TV Markiza in Slovacia, POP TV si Kanal A in Slovenia, Studio 1+1, 1+1 International, Kino si City in Ucraina si Nova TV in Croatia. Astazi, statiile CME au un reach de aproape 90 de milioane de oameni in intreaga Europa Centrala si de Est, cu venituri din publicitate de aproape 1 mld. dolari in 2007. CME este listata pe piata bursiera americana NASDAQ si la Bursa de Valori din Cehia.
MediaPro este cel mai mare grup de media din Romania si unul dintre cele mai importante din Europa Centrala si de Est. Infiintata in septembrie 1990, compania s-a dezvoltat semnificativ, avand performante deosebite in majoritatea domeniilor in care activeaza si potentialul de a deveni unul dintre cei mai importanti jucatori pe piata de media din
Sud-Estul Europei. MediaPro dezvolta proiecte in toate zonele de comunicare, cuprinzand publishing (ziare si reviste), broadcasting (televiziune si radio), productie de cinema si televiziune, servicii de stiri si continut pentru new media, distributie de entertainment, media online, indoor media, cinematografe si educatie.
Din portofoliul MediaPro fac parte: Publimedia (editorul Ziarului Financiar si al altor 17 publicatii), MediaPro Studios, MediaPro Pictures, MediaPro Distribution, ProVideo, Mediafax, MediaPro Interactiv, Indoor Media, Coprint si Fundatia MediaPro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO