Eveniment

Razboiul in retailul de electrocasnice: faza reducerilor

14.02.2005, 00:00 14

Moda reducerilor de la sfarsitul sezonului de iarna din magazinele de imbracaminte si incaltaminte a ajuns de anul acesta si la aspiratoare, masini de spalat sau frigidere. Retailerii de produse electronice si electrocasnice au demarat in aceasta luna campanii promotionale pentru o buna parte dintre produsele pe care le aveau in oferta, cu reduceri ce depasesc in unele cazuri 70%.
Cei mai importanti retaileri de pe piata romaneasca de electronice si electrocasnice, Altex, Domo si Flanco, deruleaza in prezent campanii promotionale similare celor care se regasesc in magazinele de imbracaminte si incaltaminte.
Reducerile de preturi care variaza, potrivit informatiilor anuntate de companii prin intermediul clipurilor publicitare care ruleaza pe canalele de televiziune, intre 20% si 75%, indica faptul ca razboiul declansat anul trecut pentru cucerirea de cota de piata nu s-a terminat.
Chiar daca ideea de baza a reducerilor este aceeasi, retailerii de electrocasnice si-au motivat in mod diferit campaniile.
Un spot derulat de compania Altex mizeaza pe ideea ca si oamenii cu venituri mai mici isi pot permite sa cumpere un produs electronic sau electrocasnic, fiind vorba de o vanzatoare dintr-o piata care, pentru a-si curata taraba, foloseste un aspirator de firmituri.
Reprezentantii Flanco spun ca reducerile intre 20% si 70% in cele 86 de magazine ale retelei au ca scop oferirea unor produse de marca la preturi cat mai mici.
Nu in ultimul rand, Domo promoveaza ideea reducerilor prin intermediul unor "buline rosii", care aduc dupa sine reduceri ce urca in functie de produs pana la 50%.
Miscarile de marketing derulate de cei mai importanti retaileri au ca destinatie cresterea vanzarile de electronice si electrocasnice in primele luni ale anului, o perioada recunoscuta in mod traditional ca cea mai slaba perioada de vanzari a anului.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO