Eveniment

Record romanesc: Autostrada de 100 de metri. Vizionati slideshow-ul

Record romanesc: Autostrada de 100 de metri. Vizionati slideshow-ul
20.01.2009, 18:32 21

Construirea autostrazii Transilvania, inceputa in iunie 2004, va necesita investitii de circa 2,4 mld. euro doar pentru portiunea de la Campia Turzii la granita (peste 200 km), suma care depaseste deja valoarea de 2,2 mld euro estimata initial la semnarea contractului, a declarat ieri pentru ZF ministrul transporturilor Radu Berceanu. Cum arata "autostrada" de 100 de metri.

Proiectul a absorbit pana in prezent circa 624 mil. euro, aproape un sfert din valoarea totala estimata, la care se vor adauga plati restante de 137 mil. euro, reprezentand lucrari efectuate de compania americana Bechtel si neplatite de minister. Pana in prezent au fost construiti doar 100 de metri la nivel de strat de uzura - ultimul strat de bitum care se asaza la constructia unui drum. "Compania Bechtel a facut un test pe o portiune de 100 de metri pe care a turnat stratul de uzura, insa am oprit acest proces din cauza calitatii slabe a bitumului", a declarat Cristian Duica, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR). Informatia a fost confirmata si de Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel, care a spus ca se va face un nou test cu alt tip de bitum. Ministrul transporturilor a vizitat ieri santierul autostrazii, in urma unui raport prezentat de compania franceza de consultanta Egis, potrivit caruia au aparut micro-fisuri in betonul utilizat pentru constructia structurilor. "Am decis sa vizitez lucrarile la autostrada Transilvania pentru a gasi raspunsuri la mai multe intrebari. In primul rand, cum se explica faptul ca statul a platit 562 mil. euro catre Bechtel, la care se adauga 62 mil. euro din taxe si impozite si nu avem niciun produs utilizabil", afirma Berceanu. In prezent, lucrarile de constructie se executa simultan pe doua tronsoane - 2B Campia Turzii - Cluj Vest (54 km) si 3C Suplacu de Barcau-Bors (64 km), care reprezinta circa un sfert din lungimea totala de 450 km pe care o va avea autostrada.

"Micro-fisurile din beton nu au niciun impact negativ asupra rezistentei sau durabilitatii structurilor. Acest lucru a fost confirmat de evaluarile independente efectuate de experti americani, francezi, britanici si romani din martie 2008", afirma oficialii Bechtel. Berceanu va avea la sfarsitul saptamanii o intalnire cu sefii Bechtel de la Londra pentru a stabili programul de constructie a autostrazii in urmatorii ani, precum si ceea ce se va construi pana la 15 noiembrie 2009. "Intr-o saptamana va voi putea prezenta exact cati kilometri din autostrada Transilvania vor fi dati in folosinta anul acesta", spune Berceanu. El a adaugat ca pana in 2012 autostrada de la Cluj la granita trebuie sa fie gata. 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO