Eveniment

Retailerii francezi vor investi peste 1 mld. euro pana in 2010

18.08.2006, 19:53 23

Companiile de retail franceze, unii dintre cei mai dinamici jucatori de pe piata romaneasca de profil, vor derula in urmatorii cinci ani investitii de peste un miliard de euro pentru extinderea si consolidarea retelelor de magazine, se arata intr-un studiu publicat recent de Euromonitor.
"Retailul este unul dintre sectoarele unde, cel putin pana acum, investitorii francezi au fost fruntasi, fiind initiatorii unor proiecte care ar fi putut fi considerate riscante, dar care le-au adus pana la urma profituri pe masura", considera analistii Euromonitor.
Planurile de investitii anuntate de companiile franceze acopera segmente de piata diferite, precum cel de hipermarketuri, unde Carrefour (detinut de Hyparlo) si Cora (detinuta de Louis Delhaize) au in vedere proiecte masive de extindere.
Potrivit oficialilor Carrefour Romania, incepand cu 2007, extinderea retelei se va face intr-un pas foarte alert, cu minimum trei noi deschideri pe an, in orasele cu peste 150.000 de locuitori. Compania detine in prezent sase magazine si va mai deschide unul, la Constanta, pana la finele anului.
Aceeasi tendinta de extindere se regaseste in cazul segmentului de magazine de discount, Louis Delhaize urmand sa investeasca puternic, la fel ca si compania Intermarche si lantul de magazine DIY Bricostore, aflat in proprietatea grupului Bresson. Alte proiecte importante au fost anuntate de retailerii francezi Auchan si Leclerc, care vor intra in curand pe piata romaneasca.
In ceea ce priveste Auchan, compania va deschide primul hipermaket in toamna acestui an, dupa o investitie de 40 de milioane de euro, reprezentantii companiei declarand ca reteaua se va dezvolta intr-un ritm rapid, ce prevede inaugurarea a cate doua hipermarketuri pe an, atat in Bucuresti, cat si in orasele importante din tara.
Totodata, al treilea jucator de pe piata de DIY din Franta, Mr Bricolage, a dezvoltat deja primul sau proiect in Romania prin intermediul francizei Brico Expert. Potrivit Euromonitor, compania vizeaza sa se impuna pe o piata dominata de concurenti puternici.
Sectorul de retail modern din Romania traverseaza o perioada de dezvoltare rapida, pe masura ce micile magazine de cartier, predominante inca in ansamblul pietei de profil, pierd teren in fata noilor centre comerciale, hipermarketuri, supermarketuri sau unitati de discount.
In ceea ce priveste rata de crestere, analistii sunt de parere ca cel mai dinamic segment din retail este cel al retelelor de discount, cu o crestere estimata la 437% pana in 2010. In cazul hipermarketurilor si al supermarketurilor, cresterea prognozata este de circa 84%.
Practic, numarul magazinelor de discount s-a dublat in cursul lui 2005, iar retelele vor continua sa se dezvolte intr-un ritm rapid si in anii urmatori.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels