Eveniment

Romania, motor pentru vanzarile Philip Morris

28.01.2005, 00:00 15

Piata romaneasca a fost unul dintre motoarele cresterii producatorului de tigarete Philip Morris in sud-estul Europei cu un volum al vanzarilor in crestere cu aproape 9% pentru 2004 in comparatie cu anul precedent, in principal la nivelul marcii Marlboro.
In Europa Centrala, volumul vanzarilor Philip Morris a avansat cu 15,2%, compania mentionand ca cele mai bune evolutii le-au avut piata poloneza si cea romaneasca. Reprezentantii Philip Morris Romania nu au oferit detalii suplimentare. Philip Morris Romania a avut in 2003 o cifra de afaceri de 280 de milioane de euro si un profit net de 6,5 milioane de euro.
Philip Morris isi imparte alaturi de British American Tobacco (BAT) sI Japan Tobacco International (JTI) aproape 90% din piata romaneasca a tigaretelor estimata la circa 800 mil. euro. Compania detine o facilitate de productie la Otopeni unde a investit peste 100 milioane de dolari (90 mil. euro).
Philip Morris International face parte alaturi de Kraft Foods, Philip Morris SUA si Philip Morris Capital Corporation din grupul Altria. De asemenea, Altria este cel mai mare actionar al SABMiller, al doilea mare producator de bere din lume, cu o participatie de 36%. Altria a incheiat anul trecut cu venituri de 89,6 miliarde de dolari, in crestere cu 10,2% comparativ cu 2003. Profitul operational al grupului s-a micsorat insa cu 3,7%, pana la 15,2 miliarde de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO