În ultimii 10 ani România nu a avansat decât extrem de puţin în acest clasament (a oscilat de fapt între locurile 8 şi 12), de la locul 12 în 2006 la locul 10 în 2015 şi 2016. Cea mai bună poziţie obţinută de România a fost în 2009, când s-a aflat pe locul al optulea. De departe cea mai dorită destinaţie de investiţii rămâne Cehia – opt ani pe locul întâi şi şi în alţi trei ani pe locul al doilea (din ultimii 11 ani) în sondajul citat. Urmează Polonia, în trei ani pe locul întâi şi în alţi patru ani pe locul al doilea, în perioada menţionată.
Potrivit informaţiilor din acest raport de conjunctură pe 2016 culese de Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană, companiile germane prezente aici au totuşi încredere în România ca amplasament investiţional şi privesc încrezătoare spre viitor.
În privinţa situaţiei economice actuale, a perspectivelor pentru economia românească şi a aşteptărilor în ceea ce priveşte propria afacere a repondenţilor la sondaj, opiniile sunt mai încurajatoare faţă de 2015. 30% dintre reprezentanţii firmelor chestionate apreciază că situaţia economică actuală este mai bună decât în 2015 (15% în 2015), în vreme ce 56% cred că situaţia este neschimbată. Procentul numărul celor care văd perspective mai bune a scăzut însă la 49% (56% în 2015), indică sondajul citat.
Companiile germane din România sunt nemulţumite de siguranţa juridică, de administraţia fiscală (de administraţia publică, în general) şi de infrastructura din România, despre care spun că este o piedică în calea investiţiilor. În ce priveşte disponibilitatea forţei de muncă, multe companii se plâng de lipsa personalului calificat.
La sondaj au răspuns 105 companii cu participare germană la capital active în România, din care 70% fac parte dintr-un concern sau un grup de firme. 83% din aceste companii au sediul central în Germania, 7% în Austria, 10% în România.
Înfiinţată în 2002, AHK România are 530 de membri.