Eveniment

Romanii vor de Revelion si de Craciun la plaja. Doar strainii se mai uita spre Maramures sau Sighisoara

Romanii vor de Revelion si de Craciun la plaja. Doar strainii se mai uita spre Maramures sau Sighisoara

Click pentru imaginea marita

19.10.2007, 21:31 129

"Caut o destinatie exotica, o alta lume, o alta cultura, alta mentalitate, pentru ca Europa am vazut-o. Ofertele s-au diversificat, si intamplator nici preturile nu sunt mari" , este de parere Valentin Badila, unul dintre zecile de posibili clienti ai unei agentii de turism prezenta la Targul de Turism Bucuresti.
Cererea mare venita din partea romanilor a determinat agentiile de turism sa-si imbogateasca oferta cu noi destinatii exotice.
"Am inclus anul acesta in oferta noastra Insula Djerba, pentru ca multi romani au cerut vacante aici, mai ales ca stau la hoteluri unde pot face talasoterapie (tratament terapeutic care consta in bai de mare asociate cu aer marin - n.red.)", a declarat Ramona Barbu, agent de turism al agentiei Tunisiana Travel. Nici destinatii ca Brazilia, Cuba sau Cap Verde nu au fost excluse de pe lista de oferte ale agentiilor, iar preturile care pot ajunge la 2.000 de euro, in cazul unui sejur in Brazilia, sau 3.000 de euro la Cap Verde nu mai reprezinta o avere pentru romanii care vor sa cunoasca lumea.
"Se cer destinatii exotice, piata e saturata de Tunisia si Egipt. Persoanele de peste 35 de ani, cu venituri peste medie nu se mai multumesc cu destinatii comune. Tunisia sau Egiptul sunt destinatii pentru persoanele de nivel mediu", spune Gabriel Tomescu, agent de turism la Kartago Tours.
Odata cu orientarea turistilor romani spre locatii mai exotice, chiar si in sezonul rece, destinatiile clasice de schi isi pierd din atractivitate, ajungand sa fie considerate mai mult produse de nisa, special gandite pentru practicantii sporturilor de iarna.
"Romanul este un consumator extrem de conectat la tendintele din Vest. Daca in acea regiune, oamenii se orienteaza cu precadere spre destinatii exotice, era si normal ca si turistul roman sa inceapa sa ceara destinatii care in urma cu doi ani cu greu se regaseau pe harta calatoriilor sale", spune Cristina Norocel, director de marketing in cadrul agentiei de turism Romantic Travel. Potrivit acestuia, sejururile in locatii care permit practicarea sporturilor de iarna a devenit apanajul unui segment destul de redus de clienti care nu cumuleaza mai mult de 20% din totalul cererilor.
La moda sunt acum destinatii precum India, Cancun sau safari de Revelion in Kenya.
"Unul dintre cele mai scumpe pachete pe care le promovam este Revelionul in India, care costa 2.249 de euro si include 12 nopti de cazare, dar si zborul pana acolo", spune Cristina Irimia, director de marketing in cadrul agentiei de turism J'Info Tours, prezenta la Targul de Turism care se desfasoara zilele acestea in Bucuresti. Alaturi de acesta, un alt pachet pe care agentia de turism il propune pentru sezonul de iarna este safari in Kenya, oferta care are un pret de 1.758 de euro pentru 11 zile. Deja au fost vandute 50 de pachete pentru doritorii de safari in Kenya.
"Vindem in medie 10.000 de pachete turistice pe sezon, aproximativ 10% din oferta noastra se epuizeaza exclusiv in perioada Targului de Turism", mai spune Irimia.
Potrivit acesteia, 20% din vanzarile anuale ale companiei se realizeaza in perioada sezonului de iarna. Pentru anul acesta, J'Info Tours estimeaza o cifra de afaceri in crestere cu 35% comparativ cu 2006, in conditiile in care compania a raportat la noua luni afaceri de 29 de milioane de euro, in crestere cu 45% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Am epuizat deja stocul de oferte pentru Cancun si Thailanda. Pretul acestor oferte era de peste 2.000 de euro pe sejur, iar acum am introdus ca destinatie Republica Dominicana pentru a nu pierde clientii care voiau initial sa se duca in Cancun", spune Melania Predoi, agent de turism in cadrul agentiei Perfect Tour.
Predoi spune ca participarea la Targul de Turism adauga aproximativ 50% de clienti noi la baza de date a companiei.
"O alta modificare pe care o putem sesiza la nivelul consumatorului roman este orientarea acestuia spre segmentul de lux. Romanii incep sa renunte la serviciile de trei stele si se orienteaza spre segmentul de cinci stele", spun reprezentantii agentiei de turism Paralela 45.
Cel mai scump pachet pe care agentia il promoveaza este un sejur in Africa de Sud al carui pret se ridica la 2.650 de euro pentru 10 nopti. Pe partea de turism intern, cel mai interesant fenomen prezent la nivelul pietei este numarul mare de turisti straini care viziteaza zone precum Sighisoara sau Maramuresul.
"As incerca in tara, in Transilvania, Maramures, in nordul Romaniei. Ofertele sunt accesibile. Multi romani n-au vizitat tara lor, dar si aici sunt multe locuri care trebuie vazute", spune un tanar din Spania, Dominiq Perez.
In general, locurile de cazare din tara sunt ocupate de grupuri de turisti straini.
"Peste 60% dintre turistii pe care ii avem sunt straini care vin in grupuri. De exemplu, anul acesta am avut primul grup mare de turisti australieni", spun reprezentantii unitatilor de cazare care activeaza in aceasta zona.
"Vin straini din Japonia, Austria, Israel. Din multe parti. La noi cazarea este de 45 de euro pe noapte, iar masa de Revelion este de 30 de euro", spune reprezentantul Asociatiei Nationale a Turismului Rural care promoveaza zona Maramuresului istoric.
Dincolo de aceste oferte destul de accesibile, sejururile in statiunile deja consacrate, cum ar fi Poiana Brasov sau Predeal, ajung si la suma de 900 de euro, de trei ori mai mult decat un sejur de 6 zile in Austria la schi.
Tot pe partea de turism intern, unele agentii de turism au conceput un produs destinat special pentru expatii care locuiesc in Romania si care sunt in mare majoritate in hotelurile de cinci stele din Capitala.
"Pe segmentul de corporate, lucram la o oferta cu hotelurile Hilton, Crowne Plaza, dar si cu Intercontinental pentru lansarea unor oferte destinate in special expatilor care-si petrec Revelionul in Bucuresti", spun reprezentantii agentiei de turism Eximtur.
La Targul de Turism al Romaniei, tinut la Bucuresti, sunt prezenti 220 de expozanti, cu 20% mai mult decat la editia de anul trecut a evenimentului. Targul se desfasoara in perioada 18.10-21.10.2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO