Eveniment

Sectorul de servicii de outsourcing la raport: Numărul angajaţilor din outsourcing a ajuns la circa 200.000 în 2022, salariile au crescut cu 11%, iar rata de fluctuaţie a personalului a scăzut la 18%. Salariul mediu brut din industria de outsourcing a ajuns la 10.690 de lei, adică circa 6.200 de lei net

Ciprian Dan, preşedintele ABSL: În ciuda pandemiei sau datorită ei, companiile din sectorul nostru au avut clienţi noi care şi-au adus businessurile în România sau clienţi existenţi care şi-au crescut complexitatea serviciilor pe care le oferă de aici, generând valoare adăugată.

Ciprian Dan, preşedintele ABSL: În ciuda pandemiei sau datorită ei, companiile din sectorul nostru au avut clienţi noi care şi-au adus businessurile în România sau clienţi existenţi care şi-au crescut complexitatea serviciilor pe care le oferă de aici, generând valoare adăugată.

Autor: Ramona Cornea

06.11.2022, 11:30 410

Toate companiile incluse în raport au spus că au crescut salariile în 2022 ♦ Creşterea medie a salariilor în 2022 este de 11% până acum, iar pentru 2023 companiile din sector prevăd o creştere medie de 7,7% ♦ Circa 55% dintre companii se aşteaptă la o creştere de 10%-30% a numărului de angajaţi în 2022 faţă de 2021 ♦ Aproximativ 22% dintre afacerile din sector au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri în 2022 faţă de 2021.

Numărul angajaţilor din outsourcing a ajuns la circa 200.000 în 2022, salariile au crescut cu 11%, iar rata de fluctuaţie a personalului a scăzut la 18%, conform datelor din raportul anual al Asociaţiei Business Service Leaders în România (ABSL), asociaţia reprezentativă pentru companiile din acest sector din România.

Astfel, numărul angajaţilor din industria de outsourcing a crescut cu aproape 30% în ultimii trei ani, până la circa 200.000 în 2022. În plus, mai mult de jumătate din numărul companiilor care au participat la studiu au spus că se aşteaptă ca numărul de angajaţi să crească între 10%-30% în 2022.  Serviciile care au cunoscut cea mai însemnată creştere, respectiv au avut nevoie de cei mai mulţi angajaţi, sunt: IT, suport clienţi, finanţe şi contabilitate.

„Dacă nu era războiul din Ucraina şi recesiunea economică care ne ameninţă, inflaţia, aş fi spus că am avut un an excelent. Am continuat să creştem. În ciuda pandemiei sau datorită ei, companiile din sectorul nostru au avut clienţi noi care şi-au adus businessurile în România sau clienţi existenţi care şi-au crescut complexitatea serviciilor pe care le oferă de aici, generând valoare adăugată. Asta nu înseamnă că nu ne-am confruntat şi noi cu provocări – am avut proiecte care au fost anulate, am avut proiecte care au fost amânate pentru câteva luni din cauza pro­blemelor geopolitice şi economice“, a spus Ciprian Dan, preşedintele ABSL, în cadrul conferinţei de lansare a raportului anual al ABSL.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO