Eveniment

Un miliard de euro pentru metrou pana la Otopeni, cand exista deja o cale ferata

Un miliard de euro pentru metrou pana la Otopeni, cand exista deja o cale ferata
15.10.2007, 22:20 77

Constructia liniei de metrou ar putea dura sapte ani, iar transformarea caii ferate si constructia unei gari ar dura si costa mult mai putin.
Consiliul general al primariei municipiului Bucuresti a aprobat la sfarsitul saptamanii trecute proiectul de constructie a traseului de metrou Piata Victoriei-Otopeni, valoarea investitiei fiind estimata la circa 1,1 miliarde de euro. Traseul, care va fi in totalitate subteran, va cuprinde 19 statii de metrou, pornind din Piata Victoriei si traversand zona Turda, Popisteanu, Expozitiei, Casa Presei Libere si Baneasa, avand ca punct final aeroportul Otopeni. Durata de executie a proiectului este de sapte ani din momentul inceperii lucrarilor. Linia va beneficia de 21 de metrouri, cu o capacitate de transport de 50.000 de persoane zilnic.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a declarat recent ca printre variantele acestui proiect care sa lege centrul Capitalei de aeroport se numara si posibilitatea folosirii liniei de cale ferata, care apartine CFR, linia de metrou fiind in acest caz supraterana.
"CFR-ul are o linie de cale ferata care face legatura intre Gara de Nord si Otopeni, linie folosita pentru transportul carburantilor necesari avioanelor. Folosirea acestei linii pentru transportul de pasageri ar fi presupus doar extinderea ei cu doi kilometri si constructia unei gari", a declarat pentru ZF Alexandru Noaptes, director general CFR Calatori.
El a adaugat ca discutiile privind folosirea acestei linii pentru transportul de persoane si constructia unei linii de metrou in subteran au pornit de la diferenta de utilitate intre transportul cu trenul si cel cu metroul, respectiv numarul de persoane deservite.
Proiectul metroului urmeaza sa fie finantat in cea mai mare parte de catre guvernul japonez. "Din valoarea totala a proiectului 80% din bani vor fi asigurati printr-un imprumut din partea bancii guvernului Japoniei, restul de 20% urmand sa fie acoperit din diverse surse, fie din bugetul local, din cel central sau din imprumuturi ale municipalitatii", a declarat pentru ZF Gheorghe Udriste, director al departamentului de transporturi, drumuri si sistematizarea circulatiei in cadrul PMB. Udriste a explicat ca singurele doua variante luate in calcul de primarie au fost crearea unei linii subterane de metrou pana la Otopeni fie pornind din statia 1Mai, fie din Piata Victoriei. "Trebuie sa tinem pasul cu dezvoltarea Bucurestiului. Noua linie va lega la reteaua de transport urban o serie de zone importante cum sunt Popisteanu, Expozitiei sau Baneasa. Nu s-a luat in calcul varianta folosirii caii ferate pentru ca pe noi ne intereseaza ca sistemul de transport in comun sa deserveasca un numar cat mai mare de locuitori", explica Udriste.
El a adaugat ca lucrarile de constructie pentru acest traseu de metrou de 15,8 kilometri lungime ar putea incepe in vara sau in toamna anului viitor.


Proiectul de metrou Victoriei-Otopeni
1,1 mld. euro, pentru 15,8 km
19 statii, pornind din Piata Victoriei si traversand zona Turda, Popisteanu, Expozitiei, Casa Presei Libere si Sapte ani, durata de executie
Constructia ar putea incepe in vara sau in toamna anului viitor

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO