Eveniment

Vânzările BMW pe piaţa locală au depăşit valorile din perioada de „boom“

64% reprezintă creşterea vânzărilor BMW în T1 comparativ cu perioada similară a anului trecut

64% reprezintă creşterea vânzărilor BMW în T1 comparativ cu perioada similară a anului trecut

Autor: Bogdan Alecu

08.04.2016, 00:06 1657

Vânzările mărcii BMW pe piaţa locală au urcat în primul trimestru al acestui an la 578 de maşini, cu 64% mai mult decât în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor companiei. În plus, brandul german a punctat inclusiv un avans faţă de primul trimestru din 2008, când a livrat 569 de maşini.

Prima jumătate a anului 2008 este considerată a fi cea mai bună perioadă pentru piaţa auto locală. Tendinţa ascendentă a fost întreruptă la acea vreme de instalarea crizei şi blocarea vânzărilor începând cu ultimul trimestru al acestui an. La acea vreme piaţa locală avea potenţial de a livra 400.000 de autovehicule, faţă e numai circa 120.000 anul trecut.

Spre comparaţie, la nivelul primelor două luni ale acestui an numai trei mărci au înregistrat volume mai mari decât în primele două luni din 2008, Suzuki, care la acea vreme nu avea importator oficial, Porsche, care dispune acum de o gamă mai extinsă, iar volumele sunt de ordinul zecilor de unităţi şi Land Rover, care de asemenea şi-a extins considerabil oferta de modele.

„Gama BMW de automobile se extinde către noi segmente şi deschide noi oportunităţi în piaţă, aşa cum sunt noile BMW X4, Seria 2 Active Tourer sau Seria 2 Gran Tourer. Tradiţional, BMW avea un final de an foarte puternic. În ultima perioadă, vedem o normalizare, ceea ce a contribuit la performanţa de început de an“, explică Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

Cel mai bine vândut model al mărcii rămâne X5, cu o creştere pe primele 3 luni de 100% la 120 unităţi. O premieră este BMW Seria 3 sedan, care urcă pe locul trei în preferinţele clienţilor cu 70 de livrări în aceeaşi perioadă, în cretere cu peste 70% faţă de primul trimestru al anului trecut, imediat după BMW X3 care a înregistrat 78 unităţi, în urcare cu peste 105%.

Lansarea noii limuzine Seria 7 a generat o creştere de 3,5 ori a vânzărilor pe primele 3 luni la comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut la 21 de unităţi şi noul model se luptă pentru prima poziţie în segment cu S-Klasse de la Mercedes-Benz.

Pe segmentul maşinilor sport, BMW a livrat opt modele M, de aproape trei ori mai multe decât în perioada similară a anului trecut, iar ediţiile limitate au cerere peste numărul alocat, cum este cazul modelelor M2 şi M4 GTS.

Pe segmentul maşinilor cu motoare electrice, BMW înregistrează o cerere în creştere pentru hibridele plug-in, care pot fi încărcate şi de la priză. În primul trimestru au fost livrate patru modele BMW X5 40e, iar oficialii BMW spun că este de aşteptat ca cifrele să crească, având în vedere că şi gama de modele se va extinde cu Seria 3 330e, Seria 2 Active Tourer 220xe şi Seria 7 740e.

În cazul brandului MINI, acesta a înregistrat în luna martie 16 livrări, la nivelul lunii martie 2015 şi un total de 34 unităţi în primul trimestru, în urcare cu aproape zece procente faţă de perioada similară a anului trecut. Cea mai mare cerere a fost pentru MINI Hatch 3 uşi cu 16 unităţi, urmat de MINI Hatch 5 uşi cu 8 livrări şi MINI Countryman cu alte opt unităţi. La acestea se adaugă trei modele MINI John Cooper Works.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO