Eveniment

Vinci ar putea obtine un contract pentru autostrada Bucuresti-Brasov

18.10.2004, 00:00 13



Grupul francez Vinci se afla in negocieri avansate cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) pentru incheierea unui contract privind construirea tronsonului de autostrada Comarnic-Predeal, document care ar putea fi semnat saptamana aceasta, au declarat surse din MTCT.



In mai 2003, Vinci Construction a incheiat cu fostul minister al lucrarilor publice un acord de parteneriat public-privat pentru construirea tronsonului din autostrada Bucuresti - Brasov. Reprezentantii institutiei estimau la acea data ca proiectul are o valoare de aproximativ 330 milioane euro.



Potrivit surselor, Vinci doreste ca semnarea contractului sa aiba loc cu ocazia vizitei premierului francez Jean-Pierre Raffarin in Romania.



Prim-ministrul francez a sosit ieri la Bucuresti, pentru o vizita oficiala de doua zile, la invitatia premierului Adrian Nastase.



Portiunea de autostrada care va lega localitatile Comarnic si Predeal are o lungime de aproximativ 37 de kilometri, desfasurata intr-o zona montana.



Tot in parteneriat public-privat vor fi realizate si alte doua tronsoane ale autostrazii, Bucuresti-Ploiesti (cu grupul Strabag) si Predeal-Brasov (cu un consortiu israelian format din firmele Ashtrom si Roichman).



Parteneriatul public-privat reprezinta o asociere intre o administratie publica centrala sau locala si persoane juridice private, in scopul proiectarii, finantarii, construirii si operarii unui proiect de anvergura. La finalizarea contractului de asociere, bunul public realizat este transferat autoritatii publice contractante.



Pentru a putea fi selectionate, companiile interesate trebuie sa indeplineasca anumite conditii, printre care se numara capacitatea tehnica de a realiza proiectul propus, experienta in proiecte similare, precum si capacitatea financiara de a atrage si gestiona in intregime resursele pentru o astfel de lucrare.



Mircea Geoana a declarat ieri ca atribuirea contractelor de realizare a celor trei tronsoane la autostrada Bucuresti-Brasov s-a facut in urma organizarii de licitatii. El a precizat ca vor fi trei firme diferite care vor executa tronsoanele respective. Geoana a mai spus ca BERD este unul dintre partenerii si co-finantatorii acestui program, pe langa Banca Europeana de Investitii, iar "maniera in care aceste contracte au fost evaluate si castigate de firmele respective e in deplina corcondanta cu regula europeana de acquis comunitar in domeniul achizitiilor publice".



Austostrada Bucuresti-Brasov va avea o lungime de 127,5 kilometri, iar valoarea estimata a investitiei depaseste un miliard de euro. Acesta, corelata cu autostrada Brasov-Bors, va asigura o legatura directa intre Romania si centrul si vestul Europei.



Cu numai 173 de kilometri de autostrada (Bucuresti - Pitesti si Bucuresti - Lehliu), Romania se situeaza pe ultimul loc in raport cu toate statele europene: Slovenia detine o retea de 229 km, Polonia - 257 km, Bulgaria - 287 km, Ungaria - 351 km, Cehia - 416 km. Statele dezvoltate din Uniunea Europeana detin o infrastructura impresionanta cand vine vorba de autostrazi: Spania - 2.700 km, Marea Britanie - 2.903 km, Italia - 6.767 km, campioni fiind nemtii cu 8.959 km.



Perspectiva incepe insa sa se schimbe in special datorita proiectului Bechtel, asa cum este denumita autostrada Brasov - Bors care va avea o lungime de 415 km. Proiectul autostrazii a fost impartit in trei segmente: sectiunea 1 Brasov-Targu Mures (161 kilometri), sectiunea 2 Targu Mures-Cluj (90 kilometri) si sectiunea 3 Cluj-Bors (164 kilometri). In acest an, lucrarile vor incepe simultan la segmentele 2 si 3 pe directia Campia Turzii-Cluj si Suplacu de Barcau-Bors. Proiectul are o valoare de 2,2 miliarde euro si va fi finalizat in 2012. Inaugurarea lucrarilor a avut loc pe 16 iunie 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO