Departamentul de IT al comÂpaÂniei de telecomuÂniÂcaÅ£ii VodaÂfone a evoluat odată cu cliÂenÂÅ£ii, cu piaÅ£a ÅŸi cu meÂdiul social, spuÂne Fabiola Cazan, senior manager, IT and program maÂnager în cadrul VodaÂfone România. Ea s-a angajat în 1999, imeÂdiat după absolvirea faÂculÂtăţii, la comÂpaÂnia de telecomunicaÅ£ii MoÂbiÂfon, devenită ulteÂrior Vodafone România.
„Am evoluat ÅŸi noi odată cu clienÅ£ii ÅŸi cu piaÅ£a ÅŸi cu mediul social în care suntem. Vorbim din ce în ce mai mult despre livrări raÂpiÂde, facilitate de tehnologii noi, cu care treÂbuie să Å£inem pasul, deploymenturi în cloud, testări automate, deploymenturi automate. Sunt lucruri care vin peste noi ÅŸi cu care Å£inem pasul ÅŸi trebuie să Å£inem cont de exigenÅ£ele cliÂenÅ£ilor“, a declarat Fabiola Cazan în cadrul emiÂsiunii Femei în business, realizată de ZF în parteneriat cu Vodafone.
ÃŽn prezent, departamentul de IT al VodaÂfone controlează un ecosistem complex ÅŸi de aceÂÂea echipele care îl formează trebuie să ÅŸtie în oriÂce moment ce se întâmplă în acest ecoÂsistem. „În 1999 nu era aÅŸa de critic dacă mai pica câte ceva jumătate de oră, însă acum moniÂtoÂriÂzăm ÅŸi măsurăm mult mai mult tocmai ca să acÂÅ£ionăm proactiv pe lucrurile care se întâmÂplă. Avem un ecosistem complex ÅŸi atunci este bine să ÅŸtim în orice moment ce se întâmplă. Am avut o evoluÅ£ie ÅŸi din punct de vedere al luÂcruÂrilor pe care le facem intern, pentru că în 2000 lucrurile se făceau nu neapărat foarte strucÂturat. Am trecut printr-o perioadă de exÂterÂnalizare pe care s-a bazat toată industria IT, iar acum lucrăm la o perioadă de interÂnaÂliÂzare în care încercăm să ne aducem speÂciaÂliÅŸÂtii interni ÅŸi să dezvoltăm noi intern lucrurile că să le facem mai rapid ÅŸi mai eficient. AÅŸ zice că piaÅ£a ÅŸi clienÅ£ii noÅŸtri ne influenÅ£ează foarte mult.“
Chiar dacă abilităţile tehnice contează foarte mult pentru specialiştii care formează departamentul de IT, comunicarea şi spiritul de echipă sunt esenţiale pentru buna funcţionare a unei echipe tehnice.
„Mi-aÅŸ dori să găsesc oameni foarte experimentaÅ£i care să fie plug and play. Din păcate, realitatea mi-a arătat că nu se întâmplă acest lucru. La recrutare, pun accent foarte mult pe spiritul de echipă, pe motivaÅ£ia de a învăţa ÅŸi de a se integra în echipă. Noi livrăm ca o echipă, mai rar avem momente în care putem livra individual. De aceea comuniÂcarea este esenÅ£ială, pe lângă competenÅ£a tehnică“.
În ceea ce priveşte ingredientul care stă la baza succesului sectorului IT din România, Fabiola Cazan spune că în şcoala de astăzi se face multă practică decât în trecut, un lucru care îi ajută pe noii specialişti la primele joburi.
„Ştiu că acum se face mult mai multă practică şi cred că asta îi ajută pe noii specialişti în primele joburi pentru că şi noi recrutăm juniori de pe băncile facultăţii şi ne bazăm foarte mult pe ceea ce au învăţat pentru ca apoi să se dezvolte la locul de muncă. Cred că ajută foarte mult faptul că avem un bazin de resurse umane foarte bine orientat pe zona tehnică, pe specialiştii pe care îi avem şi cred că trebuie să păstrăm focusul în a dezvolta tinerii pe zona tehnică“.
Vodafone România a lansat pachetul comercial „Special Edition, Vodafone – Ziarul Financiar“, ce oferă companiilor mici şi mijlocii o soluţie completă de servicii de conectivitate, acces nelimitat la platforma ZF Corporate şi suport printr-un consultant Vodafone dedicat.
Ce a mai spus Fabiola Cazan, senior manager, IT and program manager în cadrul Vodafone România, în cadrul emisiunii Femei în Business:
Care a fost proiectul din cadrul companiei care v-a adus cele mai multe provocări?
„Aş spune că chiar cel la care lucrăm acum pentru că este poate şi cel mai mare. Este proiectul de integrare la care lucrăm cu Liberty şi cred că pe el l-aş numi cu cele mai mari provocări pe care le-am avut vreodată ca dimensiune, ca număr de oameni implicaţi, ca număr de linii de cod pe care le avem de livrat, ca servicii pe care trebuie să le integrăm.“
Cum v-a schimbat pandemia activitatea şi cum coordonaţi echipa remote?
„Mă bazez foarte mult pe comunicare pe orice canal. Am descoperit toate tool-urile posibile de comunicare. Cred că este esenţial de la comunicarea strategiilor, la comunicarea priorităţilor, de la ceea ce avem de făcut până la ultimele detalii. Evident că este mult mai greu cu comunicarea, când eram la birou în cinci minute puteam să comunic cu mai mulţi oameni. Acum fiecare comunicare înseamnă un telefon, un mesaj, o şedinţă. Însă, spre surprinderea mea, lucrurile au mers şi au mers foarte bine. Am avut unul dintre cele mai grele deploymenturi în producţie în iulie anul acesta, pe care l-am făcut remote, nu cu cei 100 oameni la birou şi a mers foarte bine. Lucrurile merg câtă vreme există comunicare. Cred că este esenţială pe orice subiect, la orice nivel, cred că este esenţială că să ţinem lucrurile on track.“
Cum faceţi faţă pretenţiilor exagerate ale candidaţilor din această industrie?
„Piaţa se mişcă mai mult decât m-aş fi gândit în pandemie. Au plecat mulţi colegi din echipa mea în pandemie, dar am reuşit să şi aduc mulţi colegi noi în echipă. Din păcate, pe unii nu i-am văzut niciodată face to face, dar funcţionăm bine ca echipă. Atunci când angajez, mă bazez foarte mult pe a atrage oamenii arătându-le ceea ce facem, care este impactul pe care îl avem asupra clienţilor şi cine sunt cei din echipă şi ce înseamnă cultura organizaţională a Vodafone. Este un mediu foarte frumos, o cultură foarte frumoasă, cu posibilităţi de dezvoltare foarte mari, în care poţi să inovezi foarte uşor, cu comunicare indiferent de nivel. Nu există bariere de nivel de comunicare şi mă bazez foarte mult pe aceste lucruri în a atrage angajaţii noi.“
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZÄ‚-TE