Germania

Aproape toti constructorii de automobile premium sunt aici si vand masiv

Aproape toti constructorii de automobile premium sunt aici si vand masiv

In primele opt luni ale anului Mercedes a inregistrat vanzari de 1.608 unitati

03.10.2007, 20:14 18

Intrarea BMW Group Central Europe in Romania la jumatatea acestui an a reprezentat ultima intrare a unui producator german de automobile pe piata autohtona, dupa ce DaimlerChrysler a infiintat la inceputul anului un joint-venture impreuna cu Autorom. Audi, de altfel primul brand german de automobile premium in functie de vanzari, este prezent in Romania prin intermediul importatorului Porsche Interauto.
Infiintarea biroului din Romania, concomitent cu cel din Slovenia si Bulgaria, a reprezentat preluarea activitatilor de import pentru automobilele BMW si MINI, realizate pana la 1 iulie de Automobile Bavaria, care intermediaza acum doar importul de motociclete BMW.
Chiar daca Romania este din punctul de vedere al vanzarilor de automobile premium cea mai dinamica piata din sud - estul Europei, fiind depasita doar de Turcia, principala motivatie a intrarii BMW in Romania o constituie aderarea la Uniunea Europeana, care a adus investitorilor un plus de siguranta si un cadru legal armonizat cu normele europene.
Un alt avantaj de care a beneficiat compania a fost faptul ca in Romania reteaua de dealeri a fost deja dezvoltata si numara in prezent 13 dealeri, Automobile Bavaria ramanand in continuare cel mai important dealer al marcii deoarece controleaza 92% din reteaua de distributie. Realizarea unei retele cu o marime de peste 10 dealeri implica fonduri de peste 20 de milioane de euro deoarece un dealer BMW care sa respecte cerintele companiei germane necesita investitii de peste doua milioane de euro. In cazul unui dealer mai mare, care sa cuprinda un showroom in care sa fie prezentate zece masini si un service cu zece puncte de lucru, investitia poate ajunge si la 4 milioane de euro.
Vanzarile BMW au avansat in primele opt luni cu 41,6%, potrivit statisticilor APIA, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, la 1.313 unitati, cele mai bine vandute modele fiind Seria 3 si SUV-urile X3 si X5.
Producatorul de automobile premium DaimlerChrysler a infiintat o filiala proprie in Romania dupa ce timp de 15 ani a fost reprezentat pe piata interna de un distribuitor general. DaimlerChrysler a luat decizia ca este momentul sa detina un control mai strict asupra marcilor din portofoliu, pe o piata care a manifestat in aceasta perioada o cerere totala pentru 23.000 de masini care erau considerate exclusiviste la inceputul anilor '90. Astfel, in urma fuziunii cu Autorom a preluat importul si distributia marcilor Mercedes Benz, Smart, Chrysler, Dodge, Jeep.
In primele opt luni Mercedes a inregistrat vanzari de 1.608 unitati, in crestere cu 47,7% comparativ cu acelasi interval al anului trecut, insa cea mai mare crestere a inregistrat-o Dodge, cu 340%, pana la 110 unitati.
Grupul DaimlerChrysler este prezent in Romania si prin divizia de autocare si autobuze EvoBus, principalul furnizor al Regiei Autonome de Transport Bucuresti. EvoBus Romania a castigat licitatia RATB pentru achizitia a 500 de noi autobuze Mercedes-Benz Citaro, primele 50 de unitati urmand sa fie livrate in acesta toamna.
Valoarea totala a contractului de achizitie este de 105 milioane de euro, cu 9 milioane de euro mai mult decat pentru cele 500 de autobuze achizitionate anterior de Primaria Capitalei pentru regia de transport.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO