Afacerile grupului elen de comunicaţii OTE au rămas în 2010 înRomânia peste nivelul de un miliard de euro, pe fondul creşteriiînregistrate de Cosmote pe telefonie mobilă, dar şi aleforturilor semnificative făcute Romtelecom, "divizia" de telefoniefixă, de a-şi menţine cota pe telefonie fixă în paralel cucreşterea, în special prin achiziţii, a numărului de abonaţipentru internet şi televiziune.
Romtelecom, companie care are de înfruntat o competiţiedramatică pe piaţa de telefonie fixă, internet şi televiziune cureţele mici de cartier, dar şi cu jucători precum RCS&RDS, acules în 2010 roadele iniţiativei de a intra şi pe piaţa decablu printr-o companie dedicată, NextGen. "Am rămas lideri pepiaţa de servicii de date şi internet de bandă largă pesegmentul business, după lansarea mai multor campanii înaceastă zonă", a declarat Yorgos Ioannidis, directorul general alRomtelecom.
Pe de altă parte, Cosmote România a fost anul trecut unul dintrepuţinii operatori de telecom care au avut venituri în creşterepe o piaţă aflată în scădere. Veniturile Cosmote România aucrescut anul trecut cu 7,2%, comparativ cu 2009, la 468 mil.euro.
Stefanos Theocharopoulos, directorul executiv al CosmoteRomânia, al cărui rol a crescut pe măsură ce a preluat şicoordonarea retailerului Germanos şi a Zapp, estimează căplanurile de creştere vor fi sprijinite şi de o revenire aeconomiei. "Opinia mea este că am văzut ceea ce era mai rău.Probabil că vom vedea semne de ieşire din recesiune în a douaparte a anului, iar în aceste condiţii piaţa de telefonie mobilăva urma cursul economiei", spune Theocharopoulos.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels