IMM
Antreprenori locali. Apemin Tuşnad, îmbuteliator de apă minerală, a ajuns la afaceri de 64 mil. lei în 2019, plus 12%
Apemin Tuşnad, unul dintre cei mari mari zece îmbuteliatori de apă minerală naturală, a terminat anul 2019 cu o creştere de aproximativ 12% faţă de anul precedent, până la 64,3 milioane de lei (peste 13 mil. euro), arată datele furnizate de companie. Astfel, compania păstrează trendul de creştere de peste 10% din ultimii patru ani.
„În 2019, a crescut şi volumul de vânzări, dar am avut şi o majorare de preţuri în primăvară. Pentru 2020 estimăm o creştere similară“, a spus Gyarfas Kurko, administrator şi acţionar la Apemin Tuşnad. Compania a luat naştere în 1999 prin divizarea societăţii Perla Harghitei, care este la rândul ei unul dintre cei mai mari producători de apă minerală. În 1996, Perla Harghitei se privatizează prin MEBO ( trecând din proprietatea statului în cea a salariaţilor), operaţiune la care participă familia Kurko, tată şi fiu. Gyarfas Kurko îl convinge trei ani mai târziu pe tatăl său Arpad să-i dea unul dintre centrele de producţie ale Perla Harghitei şi înfiinţează Apemin Tuşnad, după cum povestea antreprenorul anterior pentru ZF. De altfel, Gyarfas Kurko este acum acţionar în ambele companii.
Apemin Tuşnad îmbuteliează apă minerală naturală Tuşnad (carbogazificată şi slab carbogazificată ), Artesia (apă minerală plată) şi Izvorul Ascuns (apă de masă carbogazificată şi plată ).
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban