Info

Companiile din România pot accelera transformarea digitală şi adoptarea inteligenţei artificiale cu ajutorul soluţiilor integrate oferite de HPE

ADVERTORIAL

Autor: Publicitate

25.04.2024, 12:43 84

Companiile din România analizează potenţialul inteligenţei artificiale şi modul în care aceasta le poate transforma afacerea, dar pentru a beneficia de revoluţia pe care o aduce această tehnologie, trebuie să înţeleagă că totul începe cu transformarea digitală.

"România are nevoie de transformare digitală, la fel ca întreaga lume. Fără transformare digitală nu poţi face automatizare şi fără asta nu poţi trece la inteligenţa artificială. Transformarea digitală este punctul de plecare pentru orice", a explicat Martin Moser, Vice President şi Managing Director pentru East Central Europe Hewlett Packard Enterprise, în cadrul evenimentului HPE Executive Summit 2024.

Transformarea digitală a unei companii porneşte de la mediul IT pe care aceasta l-a creat sau îl foloseşte, în cloud, în servere proprii sau hibrid. Cum digitalizarea s-a realizat în etape, cu soluţii de la diferiţi furnizori, multe companii au ajuns astăzi, din greşeală, la un mediu IT hibrid, format atât din servere şi centre de date proprii, cât şi din cloud privat şi, respectiv, cloud public.

De aceea, HPE a dezvoltat platforma HPE GreenLake, cu un portofoliu de soluţii cloud as-a-service care vina să sprijine dezvoltarea şi utilizarea unui mediu cloud hibrid. O astfel de soluţie aduce flexibilitate şi poate fi configurată în funcţie de nevoile şi bugetul clientului, atât pentru companiile mari, cât şi pentru IMM-uri.

Studiu de caz

O poveste de succes în călătoria de transformare digitală este despre Patria Bank, care a adoptat soluţia HPE GreenLake, cu sprijinul Brinel în calitate de integrator, pentru a obţine flexibilitate, scalabilitate, dar şi securitate, în condiţiile în care sectorul bancar este unul dintre cele mai reglementate de economie.

"A trebuit să facem un refresh tehnologic, pentru că tehnologiile se schimbă şi undeva după cinci ani trebuie să faci un refresh. Când am ajuns în punctul în care a trebuit să ne gândim în ce direcţie mergem, am avut două opţiuni: investiţii în infrastructura proprie, care înseamnă CAPEX, versus o investiţie într-un cloud privat, care înseamnă OPEX şi care înseamnă o scalabilitate mai bună", a declarat Valentin Vancea, COO al Patria Bank.

Într-adevăr, atunci când o companie alege o soluţie de transformare digitală, trebuie să ia în considerare aşa-numitul "cost total de proprietate", care constă în investiţia iniţială şi mentenanţa pentru ca soluţia respectivă să funcţioneze în mod constant în mod optim. Mai mult, pornind de la această nevoie de eficienţă şi optimizare, orice soluţie HPE GreenLake este personalizată în funcţie de specificul clientului.

"Noi suntem furnizor, am construit soluţia împreună cu Brinel şi am făcut-o într-un mod consultativ, pentru că orice soluţie de tip HPE GreenLake se face într-un mod consultativ, pornim de la nevoile clientului, înţelegem tot ecosistemul, nevoile macro, după care începem să construim o soluţie adaptată şi scalabilă pe termen mediu şi lung", a explicat Dragoş Dan, Services Country Lead HPE.

În urmă cu câţiva ani, studii realizate de companii private arătau că 80% dintre companii ar putea trece în cloud până în 2025, însă jucătorii de pe piaţa locală mai au mult de recuperat pentru a se apropia de acest procent.

"Piaţa românească urmează trendul global, dar suntem departe de procentul de digitalizare. Citeam o statistică potrivit căreia 41% dintre companiile din Europa au adoptat cloud-ul, iar pe piaţa românească doar 14% sunt în proces de adopţie. Sistemul bancar este digitalizat în proporţie de 61%, chiar şi cu toate reglementările în vigoare", a subliniat Andrei Savin, director general Brinel, integratorul din acest studiu de caz.

Pe lângă avantajele pe care o soluţie de cloud hibrid HPE GreenLake le aduce în ceea ce priveşte flexibilitatea, scalabilitatea şi eficienţa bugetară, soluţia răspunde şi nevoilor de securitate cibernetică, care a crescut rapid în ultimii ani.

"Zona de responsabilitate partajată este foarte importantă. Nu există un singur cloud care să fie cel mai sigur. Soluţia HPE GreenLake oferă ce e mai bun din ambele lumi, fiind instalată on premise, îndeplineşte cerinţele locale de reglementare, oferă perspectiva financiară OPEX versus CAPEX, poate fi consumată ca serviciu, sunt multe beneficii".

Protecţia datelor şi securitatea cibernetică reprezintă o preocupare pentru toate companiile din România, dar cu atât mai mult pentru sectorul financiar-bancar, care se supune unei multitudini de reglementări.

Printre companiile care folosesc soluţiile HPE şi ale partenerilor săi pentru protecţia datelor se numără Orange România, Santander, Allianz, Whirlpool, Starbucks sau Shell. 

Vreau AI în afaceri

Inteligenţa artificială există de mai bine de jumătate de secol ca inovaţie în cercetare şi în mediul academic, dar numai în ultimii ani puterea de calcul a evoluat până la un nivel la care teoria poate fi transformată în aplicaţii.

În acest context, conversaţia despre AI a căpătat o amploare din ce în ce mai mare în perioada 2022-2023, iar astăzi inclusiv companiile din România se gândesc cum pot folosi această tehnologie pentru a beneficia cât mai mult de avantajele sale şi pentru a-şi păstra competitivitatea în anii următori.

Adoptarea şi integrarea inteligenţei artificiale este un drum lung pentru companiile care astăzi lucrează mai mult în foi de calcul Excel decât în platforme, astfel că este nevoie mai întâi de transformarea digitală.

Cu toate acestea, pentru cei care au pornit deja pe acest drum al transformării digitale, HPE vine cu o suită de soluţii de inteligenţă artificială, fiind unul dintre jucătorii care au investit cel mai mult pe această piaţă. Soluţiile sunt dezvoltate pe baza unui parteneriat tehnologic cu Intel.

"Auzim foarte mult despre digitalizarea României. Cât de bine credeţi că este poziţionată România pentru a capta revoluţia AI? Nu sunt foarte mulţi oameni care se ocupă de AI, iar România are matematicieni buni în top 3 mondial, în competiţie permanentă cu ţări precum China, Coreea de Sud şi SUA. Este foarte important", a explicat Iveta Lohovska, Chief Technologist for AI, Data and Supercomputing la HPE.

Dincolo de poziţia României şi de avantajele pe care ţara le are în faţa revoluţiei aduse de inteligenţa artificială, HPE sprijină clienţii în implementarea de soluţii pentru a-şi duce afacerea la următorul nivel cu ajutorul tehnologiei.

De exemplu, pentru companiile din domeniul bunurilor de larg consum, inteligenţa artificială se poate traduce în chatbots, asistenţi inteligenţi, personalizare, realitate augmentată sau roboţi. În schimb, pentru companiile din domeniul sănătăţii, această tehnologie poate îmbunătăţi acurateţea diagnosticelor sau poate contribui la cercetarea în domeniul medicamentelor.

Dacă ne uităm la sectorul de retail, HPE şi-a sprijinit clienţii în adoptarea unor soluţii care ajută la reducerea pierderilor, marketing, merchandising, fidelizarea clienţilor, securitate sau gestionarea lanţului de aprovizionare.

Exemplele pot varia de la sectorul financiar, la energie, transporturi sau industrie, ajungând chiar şi la sectorul guvernamental. Aici, soluţiile de inteligenţă artificială pot ajuta în domenii precum apărarea, interpretarea datelor, securitatea şi siguranţa, implicarea cetăţenilor sau pentru implementarea conceptelor de oraş inteligent.

Creştere durabilă şi favorabilă incluziunii

HPE se angajează să îşi ajute clienţii să realizeze o creştere şi o dezvoltare inteligentă, incluzivă şi durabilă. În acest sens, HPE a adoptat un model de circularitate, începând de la proiectare, până la modul în care un client gestionează şi utilizează o soluţie sau un produs şi până la sfârşitul ciclului de viaţă.

"Inovăm, petrecem mult timp şi investim bani în cercetare şi dezvoltare pentru a ne asigura că produsele noastre sunt mai sustenabile, pentru a reduce cererea de energie electrică şi emisiile de dioxid de carbon pe care le produc. Este o preocupare permanentă", a explicat Julie Da Silva, HPE Global Accounts Asset Upcycling Services.

Divizia din care face parte se numeşte HPE Financial Services şi, pe lângă faptul că deţine o licenţă bancară, această companie acţionează ca un manager de active pentru clienţi. De câţiva ani, acest rol implică şi recuperarea activelor deţinute de clienţi care nu mai sunt folosite.

Numai în 2023, această divizie a procesat aproximativ 4,2 milioane de produse care au venit de la clienţi pentru recomercializare, ceea ce s-a tradus prin aproximativ 1,2 milioane de dolari returnaţi clienţilor noştri în fiecare zi lucrătoare.

Ca urmare, HPE şi clienţii săi au reuşit să economisească echivalentul misiunilor anuale de CO2e a 235.000 de maşini în tone metrice de CO2. Mega waţi de energie economisiţi sunt echivalenţi cu consumul mediu anual de energie a 95.000 de gospodării. Plasticul recuperat este echivalentul a 714 milioane de sticle de plastic. 

"Nu facem acest lucru doar pentru produsele HPE, suntem agnostici. Deşi suntem HPE, gestionăm toate tipurile de active IT şi cred că HPE reprezintă aproximativ 30% din activele pe care le gestionăm în prezent."

Astfel, abordarea HPE îşi poate ajuta clienţii să îşi îmbunătăţească perspectiva de sustenabilitate şi, probabil, scorurile ESG, aducând în acelaşi timp o contribuţie reală la o economie mai circulară.

HPE & Intel oferă cea mai bună securitate şi performanţă din clasa sa.

"Când vine vorba de furnizarea de soluţii de top în industrie, HPE se află în fruntea inovaţiei, cu un management uşor de utilizat, accesibil de oriunde în lume şi care oferă amprenta de carbon a infrastructurii de calcul HPE, combinată cu cele mai sigure servere Proliant de până acum - acum la Gen11 - bazate pe cea mai recentă tehnologie Intel. Cu peste 40 de ani de parteneriat, HPE şi Intel oferă cel mai bun raport de performanţă şi consolidare care economiseşte energie, bani, spaţiu, timp & reduce riscurile", a declarat Florin Andrieş, HPE Servers Category Manager.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO