Inovatie si excelenta in medicina

Cum s-au schimbat aşteptările angajaţilor cu privire la beneficiile extrasalariale. Datele MedLife arată că 56% dintre angajaţi cred că abonamentele medicale le asigură un confort financiar sporit

20.05.2024, 09:00 Autor: Proiect Special

Pe o piaţă a muncii tot mai competitivă, în lupta pentru retenţia celei mai preţioase resurse – angajaţii – companiile trebuie să fie atente deopotrivă la trendurile din industria resurselor umane, dar şi la nevoile echipelor, oferind, pe lângă un pachet salarial atractiv, program de lucru flexibil ori spaţii de birou moderne, şi beneficii pe măsură. Iar din rândul acestora nu trebuie să lipsească abonamentele medicale, care ocupă un loc important în decizia de a alege un angajator sau altul. Datele unui studiu realizat la finalul anului trecut pentru MedLife arată că, pentru mai mult de jumătate dintre angajaţi, abonamentele medicale sunt sursa unui confort financiar sporit.

Sănătatea, o prioritate pentru angajaţi

Pe fondul crizei sanitare din ultimii ani, dar şi a creşterii nivelului de informare cu privire la beneficiile unui stil de viaţă sănătos şi a impactului pe care acesta îl are asupra wellbeingului personal şi a randamentului de lucru, în decizia de angajare candidaţii pun tot mai mult preţ pe accesul la pachete de sănătate care să răspundă mai multor nevoi. O analiză realizată la finalul anului trecut de CNBC şi SurveyMonkey arată că cel mai râvnit beneficiu extrasalarial în rândul a peste jumătate dintre dintre angajaţii chestionaţi (51%) nu e planul de pensie ori masa gratuită la birou, printre altele, ci un pachet medical premium.

Pe plan local, românii nu fac excepţie de la interesul acordat în această direcţie. Datele unui sondaj realizat în toamna anului trecut de MedLife şi NN România, în colaborare cu eJobs, arată că 91,2% dintre angajaţii din piaţa locală îşi doresc pachete de sănătate mai complexe, şi asta pentru că un astfel de pachet reprezintă, în primul rând, o plasă de siguranţă. Astfel, 56% dintre angajaţi motivează interesul pentru abonamentele medicale prin faptul că acestea le asigură un confort financiar sporit, în contextul serviciilor gratuite sau a reducerilor la care au acces prin intermediul lor. Cu ajutorul abonamentelor medicale, riscul de a ajunge în incapacitate de lucru odată cu apariţia anumitor afecţiuni sau de a nu putea acoperi alte cheltuieli lunare esenţiale prin prisma necesităţii de a aloca fonduri în direcţia investigaţiilor şi a tratamentelor medicale se diminuează.

În direcţia asigurărilor de sănătate, un procent de 64,5% dintre angajaţi văd ca avantaj acoperirea şi sprijinul financiar, inclusiv pentru boli grave, spitalizare şi/sau intervenţii chirugicale, 57,1% apreciază liniştea şi protecţia de care au parte în cazul unor probleme de sănătate neprevăzute, iar 46,8% consideră că acestea le oferă un confort financiar ridicat, prin acoperirea pe care o au în cazul unor urgenţe medicale.

În plus, astfel de soluţii cresc calitatea vieţii în ansamblu, căci banii alocaţi sănătăţii pot fi folosiţi, odată cu accesul la un abonament medical, pentru activităţi recreative, investiţii, economii şi altele.

Beneficiile pentru sănătate duc la economii în bugetul companiilor

Luând în calcul creşterea interesului pentru beneficiile extrasalariale din zona medicală în rândul angajaţilor, tot mai mulţi jucători din piaţa locală au înţeles că angajaţii nu sunt singurii beneficiari ai acestor investiţii, bugetele alocate în direcţia sănătăţii echipei aducând o plusvaloare importantă şi pentru angajatori. Un procent de 33% dintre companiile prezente pe plan local au declarat anul trecut, în cadrul sondajului amintit anterior, că în 2024 au în plan să suplimenteze investiţiile în beneficiile de sănătate cu 10-20% faţă de 2023. În plus, 53% dintre companiile respondente au menţionat motivarea angajaţilor ca beneficiu al oferirii unor astfel de soluţii, în cazul abonamentelor medicale, şi 51,7% în cazul asigurărilor, în timp ce 39,3% consideră că acestea cresc confortul financiar al angajaţilor, iar 38,2% le apreciază pentru contribuţia adusă la reputaţia companiei.

De altfel, o serie de studii citate de Centrul pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor arată că implementarea corectă a unor programe de sănătate în companii pot duce la economi de 25% legate de absenteism, costuri legate de sănătate, compensaţii şi compensaţii pentru invaliditate.

Pe de altă parte, potrivit World Economic Forum, pierderile anuale în productivitate legate de sănătate îi costă pe angajatori 530 de miliarde de dolari, iar o analiză lansată de PwC la cererea MedLife relevă faptul că într-o companie cu 3.000 de angajaţi, de pildă, cheltuielile cauzate de concedii medicale, spitalizări şi lipsa productivităţii şi a eficienţei pot ajunge la peste 4 milioane de euro pe an, pierderile fiind resimţite şi în bugetul Fondului Naţional Unic de Asigurări Sociale de Sănătate.

Iar investiţiile alocate pachetelor medicale sunt amortizate, de asemenea, şi printr-o fluctuaţie mai mică şi automat o retenţie mai bună a personalului, printr-o imagine mai atractivă în faţa altor potenţiali candidaţi şi printr-o productivitate crescută a echipelor.

Răspunsul MedLife la nevoile pieţei

Pentru a se diferenţia în faţa competiţiei, tot mai multe companii aleg să ofere beneficii medicale atât pentru angajaţi, cât şi pentru familiile lor, şi să investească în soluţii integrate, care includ mai mult decât servicii medicale clasice, şi asta pentru că angajatul de azi nu mai pune accent doar pe sănătatea în sensul tradiţional al cuvântului, ci pe o întreagă stare de bine. Respondenţii chestionaţi în cadrul sondajului MedLife şi NN, în colaborare cu eJobs, au menţionat şi alte beneficii extrasalariale din sfera sănătăţii, precum asigurări medicale (17,9%), abonamente la săli de fitness (9,4%) sau abonamente stomatologice (3,5%). În plus, 91,2% spun că îşi doresc pachete de sănătate care să cuprindă integrat toate aceste opţiuni, pe lângă abonamentul standard de sănătate.

De altfel, MedLife atrage atenţia asupra importanţei serviciilor de prevenţie, imperios necesare în asigurarea unui stil de viaţă sănătos, din care să nu lipsească nici sportul şi nutriţia echilibrată. Angajaţii pun şi ei tot mai mult accent pe prevenţie, 47,6% dintre respondenţii chestionaţi în cadrul sondajului  declarând că apreciază în dreptul abonamentelor medicale faptul că au la îndemână un instrument care îi încurajează să aibă un comportament preventiv şi îi ajută să-şi îmbunătăţească starea de sănătate fizică.

Ca lider al pieţei medicale private, MedLife depune eforturi constante pentru a veni în întâmpinarea nevoilor companiilor şi angajaţilor, fiind primul jucător care a introdus încă de acum 2 ani abonamente de servicii complete, în unităţile proprii sau prin parteneri, incluzând aici asigurări de sănătate, servicii stomatologice, soluţii de sport şi wellness, alături de serviciile de prevenţie – de la consultaţii de specialitate la analize de laborator şi servicii de imagistică, gratuite şi cu discount. MedLife este partenerul de sănătate al peste 800.000 de angajaţi din România, asigurând servicii medicale la standarde internaţionale în cele peste 700 de locaţii proprii şi partenere, cu ajutorul a mii de medici buni şi asistenţi, ce au la îndemână tehnologie şi echipamente medicale de ultimă generaţie.

SURSE extra:

CNBC SurveyMonkey Workforce Survey May 2023

https://www.weforum.org/agenda/2023/07/business-benefits-of-boosting-employee-health-and-well-being/