Media & Advertising

Economia şi cererea consumatorilor trebuie să crească mai susţinut, pentru ca piaţa de advertising să-şi revină mai rapid

Autor: Corina Matei

01.06.2015, 00:08 205

Piaţa de advertising din România îşi revine „timid, dar sigur, având ne­voie de o creştere mai susţinută a eco­nomiei, a cererii din partea con­su­matorilor şi de o prezenţă mai activă în comunicare a antreprenorilor români pentru a reveni la cifrele din anii de boom.

„Până nu avem creştere în economie înainte de investiţiile în publicitate, nu se poate vorbi de o creştere remarcabilă a industriei de co­municare din România“, spune Veronica Sa­van­ciuc, CEO şi preşedinte al LOWE Group, una dintre cele mai importante agenţii de pe piaţa de media.

Piaţa de advertising din România a suferit o că­dere dramatică în criză, de la 600 de milioane de euro pe an prăbuşindu-se la sub 300 mil. euro. În ultimii doi ani, pe măsură ce economia şi-a mai revenit şi investiţiile în publicitate au reînceput să crească, dar cu paşi mici.

„În anul 2012 piaţa a fost de 303 milioane de euro, apoi 305 milioane, apoi 312, până la 322 mil. euro anul acesta. Nu avem însă creş­teri spectaculoase în industria de publicitate.“

Din păcate, piaţa de media din România, estimată la 322 de milioane de euro, poate fi încadrată ca un cont mediu faţă de marii investitori de publicitate din lume, a adăugat ea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO