Grupul american de televiziune CME-Central European Media Enterprises, care deţine în România compania Pro TV SA, a raportat pentru anul trecut o creştere a veniturilor de 17%, până la 864,8 milioane dolari şi o majorare a profitului operaţional (OIBDA) cu 56%, până la 167 milioane dolari. Acesta este cel mai bun profit operaţional din ultimii trei ani.
"Într-un an dificil, ne-am ţinut promisiunile: veniturile noastre au crescut cu 17%, profitul operaţional s-a majorat cu 56% şi fluxul nostru de cash s-a îmbunătăţit cu 96%. Am fost mai buni decât pieţele unde activăm datorită implementării cu succes a noului nostru model de business: un singur conţinut, multiple canale de distribuţie. Ne-am menţinut poziţia noastră de lider în fiecare ţară şi ne-am redus costurile. Am poziţionat compania pe un drum solid pentru creştere, veniturile noastre provenind nu numai din advertising, ci şi din distribuţia digitală a conţinutului. În 2012 ne vom concentra pe reducerea gradului de îndatorare, întărirea poziţiei de lider şi impulsionarea noilor motoare de creştere a veniturilor", a declarat Adrian Sârbu, preşedintele şi directorul executiv al CME.
În trimestrul al patrulea al anului 2011, veniturile CME au fost de 276,9 milioane dolari, în creştere cu 8%, în timp ce profitul operaţional a urcat cu 25%, până la 81,2 milioane dolari.
În România, operaţiunile reunite în compania Pro TV SA, liderul pieţei de televiziune, prin canalele Pro Tv, Acasă, Sport.ro, Pro Cinema, Pro TV Internaţional, MTV Internaţional şi PRO TV Chişinău Moldova, au înregistrat anul trecut o creştere a veniturilor de la 157,4 milioane de dolari în 2010 la 159,3 milioane dolari. În trimestrul 4 veniturile au fost de 46,9 milioane dolari, faţă de 48,2 milioane dolari în aceeaşi perioadă a anului anterior.
Profitul operaţional a fost de 25,9 milioane dolari pe tot anul trecut, la un nivel similar cu 2010. În trimestrul 4 profitul operaţional a fost de 8,5 milioane dolari, faţă de 6,4 milioane dolari în trimestrul patru din 2010.
Din cauza crizei economice prelungite piaţa de advertising românească se reface extrem de greu.
În continuare companiile sunt reticente să investească în publicitate, având în vedere revenirea lentă a consumului intern şi contextul internaţional fluctuant.
În trimestrul patru al anului trecut consumul a dat însă primele semne de stabilizare după mai bine de doi ani şi jumătate de scădere.
CME acoperă prin posturile de televiziune deţinute şase ţări din Europa Centrală şi de Est - Cehia, România, Slovacia, Slovenia, Bulgaria şi Croaţia.
Cehia şi România sunt principalele pieţe ale CME, un grup american controlat de omul de afaceri Ronald Lauder. Celălalt mare acţionar al CME este gigantul american de media Time Warner.
CME are operaţiuni în televiziune, entertainment - prin studiourile Media Pro, şi New Media (internet). Anul trecut, partea de televiziune a CME a adus venituri de de 774,9 milioane dolari, în creştere cu 12%, divizia Media Pro a avut venituri de 187,2 milioane dolari, un plus de 33%, iar divizia de internet a avut venituri de 15,7 milioane dolari, în creştere cu 40%
Adrian Sârbu este de trei ani preşedintele şi directorul executiv al CME. El împreună cu CME au creat în 1995 Pro TV-ul şi ulterior toate celelalte canale de televiziune. Pe piaţa locală Sârbu deţine mai multe active media, printre care şi Ziarul Financiar.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels